Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fattar inte vad som händer! Kom till apoteket idag för att hämta mina insomningstabletter. Då är de alltså slut hos tillverkaren. Och även alla likvärdiga preparat.
Ingen har meddelat att något sånt skulle kunna ske. Iom att jag inte kan sova utan dem blir det lite lätt askris. Jag har ju ett jobb att sköta och är redan jäkligt sliten.
Hur fan kan sånt få hända? Det finns säkert folk som mår betydligt sämre än mig som nu blir utan.
Såna tabletter brukar man ju tyvärr ha uttagsintervall på. Jag har stått på samma dos i över 10 år. Och aldrig överdoserat. Då kan man kanske tycka att jag kunde få ha lite friare intervaller. Men nej, jag har 14 dagars intervall trots att förpackningen räcker 15 dagar. Så då får man ju inte direkt några dagar att spela med heller. Åååååh!:devil::rage::turd:
 
Bestridit en faktura hos ett företag där jag returnerat två trasiga föremål, men där de uppdaterat fakturan hos Klarna och bara dragit bort det ena (149 kr) och inte det andra (5000 kr) från fakturan :rage:!

Orkar inte med mer krångel från det företaget, först svarar de inte på mail när jag upptäckte att prylarna var trasiga direkt vid uppackning, utan jag måste ett par dagar efteråt skriva ett offentligt inlägg på deras FB-sida innan jag fick någon respons! Har handlat därifrån flera gånger förut, tråkigt att de ska krångla nu första gången jag bedtällt (och returnerat) ngt dyrt!
 
Väldigt vackert ute just nu. Månen lyser så det nästan är dagsljus ute. Fast mer dämpat och längre skuggor.
Förr tog jag gärna och red på natten då alla andra sov och det var fullmåne. Nu känner jag mer att njae jag vill nog sova på nätterna :p
Men en magisk känsla ute :love:
 
Plockat ner och stuvat undan julen. Adventsstjärnor + liten plastgran men med ljus och glitter och annat. Jo, jag är lite sent ute :grin:

Har mailat arctic igen eftersom det fortfarande är problem med att cpu fläkten inte passar till moderkortet. Extremt irriterande eftersom allt fastnar där iom backplate som behöver sitta på plats innan jag sätter fast moderkortet i chassi. Asus + Arctic borde verkligen inte vara några problem. Backplate jag fick från Arctic passar perfekt, men de förbaskade sakerna man skruvar fast fläkten med passar inte. :arghh:
 
Snöade som sjutton när jag gick till jobbet
Ska ringa de som har hand om järnvägen idag för det kan fasiken inte vara meningen att de ska lasta timmer mitt i korsningen mitt i natten
Det finns en omlastningsplats 500 m bort
Nej nu stod både tåg och lastbil och brummade i en timme.
Typ 20 m från mitt fönster
Har inte sovit en blund igår natt och inte i natt
Så hoppas dagen blir lugn
 
Bestridit en faktura hos ett företag där jag returnerat två trasiga föremål, men där de uppdaterat fakturan hos Klarna och bara dragit bort det ena (149 kr) och inte det andra (5000 kr) från fakturan :rage:!

Orkar inte med mer krångel från det företaget, först svarar de inte på mail när jag upptäckte att prylarna var trasiga direkt vid uppackning, utan jag måste ett par dagar efteråt skriva ett offentligt inlägg på deras FB-sida innan jag fick någon respons! Har handlat därifrån flera gånger förut, tråkigt att de ska krångla nu första gången jag bedtällt (och returnerat) ngt dyrt!
ÅÅhh jag sitter mede exakt samma problem. Beställde en vagn för att ta med på resa, packar upp den hemma och då är ett av hjulen avknäckt :banghead::banghead: Och inte fan får jag någon respons på något alls heller. Jag har iaf stoppat fakturan så länge så får jag se om jag får tag på kundtjänst idag! Skit också vi som åker nästa torsdag, vill ju gärna ha en vagn att ha med.
 
Blöh. Nu får jag skit för att jag försökte vara nyttig och gick med på en hundpromenad igår i det fina vädret. Vaknade av hostan idag :meh: Ska nog se om jag inte kan ta mig till någon läkare, jag kan ju knappt anstränga mig något alls :cautious:
 
Roar mig på jobbet
 

Bifogade filer

  • 15480569504344380472089674474271.jpg
    15480569504344380472089674474271.jpg
    95 KB · Visningar: 83
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 396
· Visningar
75 436
Senast: MJLee
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 672
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 438
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp