Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker lite synd om Röris. Han var trevlig. Men satt ett tag fast i garderoben. Han ifrågasatte mängden kläder och skor. ”Hur fan hinner en människa använda allt detta under en livstid” undrade han. När jag förklarade att jag hade mer eller mindre en butik i förrådet såg han nästan oroad ut
 
Jag var ju hos läkaren idag för hostans skull men passade på att fråga om hur jag skulle göra med bokningar. Jag är gravt hörselskadad och behöver alltså använda tolk om jag ska ringa, men det finns en chatservice på nätet som jag använder. Men ringer jag så kommer jag till en telefonsvarare som ber en att slå in ens mobilnummer så ringer de upp en, men de använder ju inte då någon chatservice så det går ju inte. Och inte kan man boka tid på plats heller utan man måste ringa.
Eh...
Jaha.
Jag kan alltså inte ordna något själv alls utan måste ta hjälp av mamma. :cautious:
 
Jag skulle nog bli rörmokare..... :up: Avloppet under badkaret har blivit sämre och sämre, och nu när jag duschade i morse rann det till och med över från det. Så vi flyttade på badkaret, jag fick upp vattenlåset och under fanns den största hår- och dammboll jag sett.... :eek: Nu vet jag ju inte hur det blir nästa gång någon använder avloppet men jag förmodar att min rensning faktiskt kan hjälpa. Och kul var det..... Ja, jag är lite märklig...... :D Men jag ville ju faktiskt bli arkeolog när jag var yngre...... :rofl:
 
Jag var ju hos läkaren idag för hostans skull men passade på att fråga om hur jag skulle göra med bokningar. Jag är gravt hörselskadad och behöver alltså använda tolk om jag ska ringa, men det finns en chatservice på nätet som jag använder. Men ringer jag så kommer jag till en telefonsvarare som ber en att slå in ens mobilnummer så ringer de upp en, men de använder ju inte då någon chatservice så det går ju inte. Och inte kan man boka tid på plats heller utan man måste ringa.
Eh...
Jaha.
Jag kan alltså inte ordna något själv alls utan måste ta hjälp av mamma. :cautious:
Men fy! Vilken skitststem!
Det går inte att boka genom Vårdguidens nättjänst?
 
När man till slut måste ge upp och släppa tagetom sin älskade julgran och nyss bytt till sista påsen i dammsugaren. Ville inte ha den full med ngt som kan mögla. Så in med sop och snöskyffel! Blev 1 dl max att dammsuga. :up:
A0F6CC4B-9AAC-451C-B031-223B5A5C128C.jpeg
 
Men fy! Vilken skitststem!
Det går inte att boka genom Vårdguidens nättjänst?
Jag kollade inför dagens besök och då hade de tid för ett tio minuter besök i slutet av februari(!) - då skulle nog hostan vara över 🙄 Därmed fick jag be mamma att ringa åt mig, och då fick jag tid till bara två timmar efter samtalet :meh:

De i receptionen hade alltså inget förslag på vad jag kunde göra :confused::down:
 
Senast ändrad:
Sitter och funderar. Jag har iofs ett bra torkrum, men, två plastade frottélakan, ett underlakan, ett påslakan, två örngott, handdukar, vinterjacka. Just nu har jag hängt frotté i mitten i förhoppningen att den ska torka snabbt. Men sedan kommer en tvätt med kläder, och en tvätt med överkast, iofs relativt tunt, men ändå! :crazy: :idea:
 
Exakt så har jag det med! Ingen respons alls från kundtjänst!

Som tur är ligger fakturan hos Klarna, och de är verkligen superbra att ha att göra med! Så nu är fakturan iaf pausad (igen, den var ju pausad medan jag returnerade paketen men sen har företaget aktiverat den igen O_o?!) och fakturan bestriden.
Det har jag med. Älskar Klarna! 😍😍
 
Jag kollade inför dagens besök och då hade de tid för ett tio minuter besök i slutet av februari(!) - då skulle nog hostan vara över 🙄 Därmed fick jag be mamma att ringa åt mig, och då fick jag tid till bara två timmar efter samtalet :meh:

De i receptionen hade alltså inget förslag på vad jag kunde göra :confused::down:

Skitruttet!
Jag har faktiskt tänkt på det förr när jag hade en vän med telefonfobi som var under behandling på öppenpsyk där man ju kan anta att fler har samma problem. Och man var där tvungen att ringa för tidsbokning, fixa recept etc. Det gick ju inte alltid för denne. Utan man kunde ibland bli utan de läkarmöten och mediciner som krävdes.
Idag med all teknologi borde det ju gå att lösa.
 
Skitruttet!
Jag har faktiskt tänkt på det förr när jag hade en vän med telefonfobi som var under behandling på öppenpsyk där man ju kan anta att fler har samma problem. Och man var där tvungen att ringa för tidsbokning, fixa recept etc. Det gick ju inte alltid för denne. Utan man kunde ibland bli utan de läkarmöten och mediciner som krävdes.
Idag med all teknologi borde det ju gå att lösa.
Kunde inte trycka på gilla-knappen :down:
 
Suck. Mamma tycker att jag ringer för ofta. Jag är ju orolig för henne. Sen i samma andetag säjer hon "jag kan ju få en TIA attack när som helst". Just det. Det är ju därför jag vill ringa ofta.
 
Åkte ut till Ikea efter jobbet, skulle ju dit på intervju av Conexi (jobb för människor med AS). Var ute därifrån efter ca 12 minO_o
Hen skulle skicka en intresseansökan på min mail:(
Varför kunde hen inte sagt det när hen ringde? Så hade jag sluppit ta bussen ut till Ikea? :confused:Hen avbokade första tiden i december, andra tiden i januari "glömde" hen. Så tredje gg gillt... Sedan efter de har fått min intresseansökan, ställer de en i kön
Hen har ännu inte skickat något mail...:devil:
 
Var frusen när jag väl kom hem, så jag la mig i sängen med en bok.
Käkade middag och la mig i sängen igen, ff frusen.
Somnade ett tag oxå
Ska natta zooet och dricka lite varm te
Ledig i morgon, ska till Vc och läkaren där
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
834
· Visningar
44 591
Senast: Tualma
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 549
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 139
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp