Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad innebär det?

Om det är strafftidsbeslutet du menar så är det så att när en dom har vunnit laga kraft eller den dömde har nöjdförklarat sig så ska vi upprätta strafftidsbeslut.
Hos oss är det klienthandläggarna som gör det tillsammans eller tillsammans med en kriminalvårdsinspektör. (Alltid två personer per beslut.) Då räknar man med när verkställigheten började, hur långt straffet är och eventuell avräkning (t.ex. för häktningstiden).
I det här fallet så är det en intagen som fick så kort straff att denne är frigiven före laga kraft. När sen laga kraft inträffat måste man fastställa strafftidsbeslutet.
 
Fick ångest och panik över att köra släpet då jag ska flytta min häst närmare så nu har jag beställt hästtaxi :heart skönt att kunna konsumera sig ur det iaf.

Nu ska bara ägaren till nya stallet få fram ett kontrakt jag kan skriva på!
 
längtar efter mina hästar. Inte hunnit rida på ett par dagar :mad:
Inser att Spanjoren behöver få komma in, bli gullad med och få på sig fleecetäcke efter att ha blivit dumpad i hagen och blivit regnad på i flera dagar. ÖVerväger om han ska få sova inne eller inte. Han vill, det vet jag, men ingen av de andra vill det, de är mer normala hästar
 
längtar efter mina hästar. Inte hunnit rida på ett par dagar :mad:
Inser att Spanjoren behöver få komma in, bli gullad med och få på sig fleecetäcke efter att ha blivit dumpad i hagen och blivit regnad på i flera dagar. ÖVerväger om han ska få sova inne eller inte. Han vill, det vet jag, men ingen av de andra vill det, de är mer normala hästar
Det blir alltid lite kaos i mitt huvud med din spanjor och @GardenAngel s spanjor, ena stunden plockar han svamp, nästa gång vill han ha fleccetäcke. 😂🙈
 
Har friskat upp minnet kring salongskulturen och de litterära salongerna och är nu redo att inom kort hålla salong :D Detta blir dagens kulturella diskussionspunkt!
Vi är ett gäng som träffas på onsdagar och diskuterar på olika vinrelaterade hak. Varje person väljer ett eller två ämnen att diskutera kring. Vi har diskuterat allt från kvinnligt sjöröveri under 1700-talet, till existentialismen, till hallucinogena droger ur ett 7000 års-perspektiv, till Simone de Beauvoir, Voltaire eller vad som. Allt från fenomen, ideeer, företeelser, händelser eller personer som på ngt sätt är intressant att diskutera helt enkelt! Blir intressant att se vad de andra har valt idag!
 
Har hämtat mitt nya tjänsteleg. Imorgon ska jag fixa till det så det blir reggat som passerkort både här och hos polisen. Borde gå rätt snabbt eftersom det bara är att föra över från det gamla tjänsteleget.
 
Pappa och hans sambo ringde i halv panik över att det kaffe jag gav dem höll på att ta slut. Katastrof!
Det beställdes från en av våra ÅF.ar som också har gårdsbutik. "Det smakar ju som kaffe luktar!" "Det är det godaste kaffe jag druckit!" "Kan man beställa hem det som privatperson? Jag kan bli ÅF i mitt företag annars. Får lägga till det... IT och koffein går ju ändå lite hand i hand."
Nu ska det beställas hem massor. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 053
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 754
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 306
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp