Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intensiv dag, ett litet hardrev på morgon för Ville, sen med tåget som gick strax efter 8. Framme i Örebro strax efter nio och lektion 10:15. Slut 12:00 och snabbt till tåget och göra grupparbete på distans på tåget. Sen hem, plugga lite till hemma, iväg till föreningen och flyttade grejer från sommarlokalen till vinterlokalen och sen en promenad i stan med Ville. Handla och nu matlagning och sen lite mer plugg. :)
 
Och sedan säger de att Sverige inte har korruption. Undrar hur utspred vänskapskorruption är?

Det är helt galet på det företaget. Första frågan till nya sommarjobbare är "vem känner du?/vems barn är du?". Alla verkar vara släkt eller vänner på ett eller annat vis.
Visst, jag har också fått jobb via kontakter. Men det här är helt absurt!
 
Kollar bostadsrätt. Satan vad dyra de är! En trea med renoveringsbehov, 400k och kallhyra på 5000 i månaden. Kallhyra! Det är ju vad vi ger för en hyresrätt. Varför köpa om det blir dyrare? Suck..
Nåja, det är inte aktuellt att köpa än ändå. Vet ju inte var i världen vi kommer jobba framöver.
 
Jag har just kommit hem efter att leverera 70 elever till tre olika skolor. Jag blev lite sen till forsta skolan i dag ... jag glomde en svang och fick en liten "scenic tour" :cautious: innan jag kunde vanda busselandet. Just nu haller jag pa att uppfostra de storre eleverna (fran 6:an genom gymnasiet) att jag inte kommer att oppna dorren forran alla star pa trotoaren. Sa det sa! Har ska vi inte ha trangsel och knuffar att stiga pa innan jag stannat.

Nu ska jag straxt gora en rulltarta. For forsta gangen i mitt liv. HELP ... alla tips emottages ... Jag tankte anvanda hemgjord jordgubb och rabarber sylt som fyllning.
 
Behövre byta en packning och kommer hem med fel, ser att jag borde hinna åka och köpa ny men har dåligt med soppa i bilen så måste tanka. Tekniskt fel! :arghh: Två försök, inser att det kvittar för klockan är för mycket så jag åker hem istället. Får en burk med packningar av grannen för att se om någon passar, pillar dit en men bestämmer mig för att vänta med mer jobb ikväll och istället avslut och ta nya tag i morgon då humöret är på kokpunkten.

Vad gör jag? Jo, jag tar tvål och vrider på vattnet så det rinner ut på golvet! :rage::rage::rage:
Nu har jag tvättar händerna i köket, nu blir det ost och vin istället och nån film på Netflix. :mad:
 
Pappa och hans sambo ringde i halv panik över att det kaffe jag gav dem höll på att ta slut. Katastrof!
Det beställdes från en av våra ÅF.ar som också har gårdsbutik. "Det smakar ju som kaffe luktar!" "Det är det godaste kaffe jag druckit!" "Kan man beställa hem det som privatperson? Jag kan bli ÅF i mitt företag annars. Får lägga till det... IT och koffein går ju ändå lite hand i hand."
Nu ska det beställas hem massor. :laugh:
Meh, du glömde det viktigaste.. VAD ÄR DET FÖR KAFFE??
 
Meh, du glömde det viktigaste.. VAD ÄR DET FÖR KAFFE??
Jag blir ju lite rädd att sprida det här missbruket nu.. 😂 De lät som desperata pundare i jakt på en sil.😳😂
Det hette Båtblandning, från Bergstrands kafferosteri.
5DB540CB-1C33-402D-BD23-F8EEFC4C294F.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 060
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 777
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 309
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp