Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag dör av garv :D

Labben har ett enormt "vara nära/ta på mig behov" för att stoppa blodbadet här hemma, hon sköter uppenbarligen inte sitt löp lika städat som mina andra tik :p så införskaffade jag i dag ett tikskydd och ett täcke för att minska risken för vattensvans och att fröken ska frysa i stallet vid ruskväder.
Hon blev helt galen av lycka! :laugh:
Alltså mer nöjd hund får man leta efter :D som om jag gav henne en enda lång kram som aldrig tog slut lixom :D

Förövrigt gick läkarbesöket i dag bra. Röntgen är bokad till nästa vecka.
:up:
 
Jag har skurit ner på nästan allt och jag har redan sökt hjälp och fått träffa en kurator. Dessvärre tror jag inte det kommer att fungera. Hon verkade inte ha några verktyg alls och jag fick i slutet av mötet säga att jag definitivt inte hade pratat klart för att få en ny tid. Den nya tiden var 3 veckor fram i tiden.

Det jag kan dra ner på är att sluta rida och låta trädgården växa igen. Jag har ända sedan i vintras försökt leva efter mottot att "göra så lite som möjligt" samt prioritera nöjen.

Men som jag skrev i din andra tråd, du kan kanske inte förvänta dig att få ut speciellt mycket av ett enda samtal. Utvärdera efter några till, det är ju ett steg i rätt riktning och du kanske kan bli slussad vidare om kuratorn känner att denne inte kan hjälpa dig. :)
 
Alltså jag dör av garv :D

Labben har ett enormt "vara nära/ta på mig behov" för att stoppa blodbadet här hemma, hon sköter uppenbarligen inte sitt löp lika städat som mina andra tik :p så införskaffade jag i dag ett tikskydd och ett täcke för att minska risken för vattensvans och att fröken ska frysa i stallet vid ruskväder.
Hon blev helt galen av lycka! :laugh:
Alltså mer nöjd hund får man leta efter :D som om jag gav henne en enda lång kram som aldrig tog slut lixom :D

Förövrigt gick läkarbesöket i dag bra. Röntgen är bokad till nästa vecka.
:up:
:bump::heart
 
Men som jag skrev i din andra tråd, du kan kanske inte förvänta dig att få ut speciellt mycket av ett enda samtal. Utvärdera efter några till, det är ju ett steg i rätt riktning och du kanske kan bli slussad vidare om kuratorn känner att denne inte kan hjälpa dig. :)
Väntetiden är otroligt frustrerande. När jag får en tid först 3 veckor efter första tiden, då känns det inte som om de tar mig på allvar och inte heller vill/kan hjälpa mig.
 
Väntetiden är otroligt frustrerande. När jag får en tid först 3 veckor efter första tiden, då känns det inte som om de tar mig på allvar och inte heller vill/kan hjälpa mig.

Fast i många fall kan du få vänta upp emot tre månader på ett första möte... inte för att det är till någon tröst, men kanske kan ge lite perspektiv. När jag hörde av mig till mobila teamet i somras för att jag var riktigt dålig fick jag rådet att söka mig till kyrkan för samtal.

Sedan tycker jag att det är rätt imponerande att du orkat att ta tag i att söka hjälp för ditt mående och att fixa saker som en ny frisyr som du var nöjd med :up:
 
Väntar på att min arm ska sluta blöda så jag kan duscha. Var på blodcentralen ikväll och när jag nu tog bort tussen började blodet rinna igen. Det brukar det aldrig göra. :meh: Jag är ju trött och vill sova. :arghh:
 
Hur kommer det sig då att du ofta verkar ha tidsbrist och sällan verkar ha tid över :confused:

Jag är uppriktigt nyfiken.
För att jag fortfarande rider och fortfarande har en trädgård. Och för att jag behöver åka till Stockholm regelbundet. Exempelvis åkte jag dit torsdag förra veckan och kom hem igår kväll. Jag hade kunnat åka hem redan på söndagen men var inte tvungen så jag stannade ett dygn till.
 
Kollar på gamla avsnitt av Time out :rofl:
Imorgon ska jag ha lite sovmorgon eftersom jag ska på möte på familjerätten 8.30. Inte lönt att jobba förrän efter mötet vilket innebär att jag inte behöver köra hemifrån förrän 8.15.
Efter mötet ska jag jobba, APT och konflikthantering och kanske lite vanligt jobb också. Avrundar dagen med att fixa naglarna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 254
Senast: Mia_R
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 091
Senast: Sedna
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
43 44 45
Svar
892
· Visningar
25 446
Senast: Enya
·
Svar
2 002
· Visningar
63 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp