Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på ettårskalas igår och massa barn överallt och ingenstans! Passade sedan på att hämta ett lass diverse prylar från min pappa. Några år senare :cautious:, finns fortfarande grejer kvar att hämta. Möbler jag fått från släktingar, från ett dödsboende och så en del leksaker och diverse från barndomen/tidigare år. Hittade en katong med fina glasfat och skålar fint inlindade i brunt papper som jag helt glömt bort.
Så nu börjar alla rummen kännas färdigmöblerade. Hallen på ovanvåningen ser lite tom ut. Har bara en fotölj där och en kattsäng. Varav båda givetvis är Jinns :D
Satte dit ett lite sidobord men tyckte det såg så töntigt ut med ett litet sidobord längst en lång vägg. Bredvid fotöljen får det inte plats för den är vid hörnet och sen kommer fönstret och dörren på andra sidan.
 
Jaha vad ska jag hitta på nu? Grejat i trädgården och tagit in hästarna.
Kanske ska klippa mönsterdelar till en liten klänning till systerdottern. Vill shoppa tyg men har köpstopp. Först ska hyllan tömmas, sen får jag shoppa tyg.
 
Förut tog jag vanish och då blev det blekt. Alltså inte bara fläcken utan färgen på tyget.

Aha, det kan ju vara ett tyg som inte tål det, eller så kanske du råkade använda Vanish med blekmedel. Jag använder det på det mesta, kläder, mattor, osv. och har aldrig upplevt att det bleker.
 
Galltvål @kevina !

Gnugg gnugg. Verka en stund. Skölja av.

Ätit alldeles för många körsbär. Men de är så goda :arghh:
Dricker kaffe. Inte kanske heller jättesmart med tanke på alla körsbär nyss. Första året nånsin med så här många i alla körsbärsträden!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 119
Senast: Pinus
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 577
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
467
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
732
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp