Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orkade inte laga mat så jag svängde förbi pizzerian med en kebabtallrik i tanken. Stängt. Så det fick bli pytt i panna med ägg. Minimal arbetsinsats.
 
1485 kr fick jag ihop på loppisen :up: mycket nöjd då det mesta jag säljer ligger i prisklassen 5-20 kr :rofl: blev av med väldigt mycket! Nu har jag tömt ur bilen och ska äta upp en av smörgåsarna jag gjorde i morse och sen ut och cykla. Fixar lunch/middag efteråt.
 
Silicea? Jag har tänkt testa det när det "hårmagipiller" som jag testat en tid tar slut nu när som helst. På vilket sätt tycker du att du märker skillnad?
Nä. En vit platt förpackning som mest liknar en fickplunta. "Högkoncentrerad Hårboost" från Vidasal. Köpt på hälsokostbutiken.

Jag får mer volym närmast skallen. Det är som om det som växer ut är lite tjockare? Tappar också mindre hår. Det blir inte alldeles fullt i borsten direkt och jag får inte händerna fulla av hår när jag tvättar det.
 
Nä. En vit platt förpackning som mest liknar en fickplunta. "Högkoncentrerad Hårboost" från Vidasal. Köpt på hälsokostbutiken.

Jag får mer volym närmast skallen. Det är som om det som växer ut är lite tjockare? Tappar också mindre hår. Det blir inte alldeles fullt i borsten direkt och jag får inte händerna fulla av hår när jag tvättar det.
Det verkar ju vara samma innehåll som Silice, men till bättre pris! Tack för tipset!
 
Att slå till med 16.36 km på första cykelrundan sedan förra sommaren var kanske att ta i :o 1 timme blankt blev det, så jag är jävligt nöjd! Vid 11 km var benen rejält trötta och när jag var hemma igen var dom helt stumma,knappt så jag orkade gå upp för infarten :rofl: ska låta kroppen varva ner innan duschen, ev äter jag innan jag duschar.
 
Helvetes perkele. Förrådsnyckeln passar inte i förrådsdörren. Har testat 20000 ggr. Hade två nycklar som fd ägaren bad mig testa vilket jag gjorde.. och lämnade tillbaka den nyckeln som inte passade till henne. Har till 99% säkerhet för mig att jag varit in i förrådet EFTER att jag lämnat tillbaka nyckeln till henne men KAN INTE MINNAS TILL 110% när jag börjar tänka tillbaka. Så nu är alternativen:
1. Jag har lyckats lämna tillbaka den fungerande nyckeln till säljaren (är nästan 100% säker att jag varit in i förrådet efter detta dock...)
2. Ngt är fel på min nyckel
3. Ngt är fel på låset (typ inbrottförsök eller likn)
4. Föreningen har bytt lås senaste dagarna och inte informerat mig.

JÄVLIGT STÖRANDE i vilket fall som helst :banghead::banghead::banghead:
 
Helvetes perkele. Förrådsnyckeln passar inte i förrådsdörren. Har testat 20000 ggr. Hade två nycklar som fd ägaren bad mig testa vilket jag gjorde.. och lämnade tillbaka den nyckeln som inte passade till henne. Har till 99% säkerhet för mig att jag varit in i förrådet EFTER att jag lämnat tillbaka nyckeln till henne men KAN INTE MINNAS TILL 110% när jag börjar tänka tillbaka. Så nu är alternativen:
1. Jag har lyckats lämna tillbaka den fungerande nyckeln till säljaren (är nästan 100% säker att jag varit in i förrådet efter detta dock...)
2. Ngt är fel på min nyckel
3. Ngt är fel på låset (typ inbrottförsök eller likn)
4. Föreningen har bytt lås senaste dagarna och inte informerat mig.

JÄVLIGT STÖRANDE i vilket fall som helst :banghead::banghead::banghead:
All min medkänsla.

Plus att det naturligtvis är helg. Sådant där inträffar aldrig på konstorstid en vardag. ;)
 
Inte bra, finns det någon närakut eller har du kollat med 1177 om att uppsöka vård? Är det en stor flärp läker det bättre om den sys eller tejpas (något jag testat empiriskt... vass kniv och ost och ja, det var tummen som åkte dit).

Oavsett, hoppas det inte gör alltför ont :heart


:heartheart tillbaka till dig!

Tummen hänger kvar. Tror inte det behövs stygn :), det blöder bara så himla mycket när du råkar hugga rätt in i fingret, istället för ett snyggt ytligt snitt... :angel:

Mina knifeskills behöver förbättras helt klart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 105
Senast: Pinus
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 537
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp