Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan ar straxt 9 och det ar snart dags att gora det jag ska i dag sa jag kan aka och trana i kvall och vara klar att kora vidare till Sodra Californien i morgon bitti.

Jag bade ser fram emot och bavar for att stanna dar. Min mycket kara van, Lisa, ar doende i Cancer och det har lar bli sista gangen jag far se henne. Jag har gratit floder over henne's sjukdom ... nu galler det att kunna halla det for mig sjalv, da hon ar sa positiv och glad.

Beklagar! :heart
 
Kommer tillbaka hem . Idag jobbade gärnet, sen hittade jag en gammal man och vi har spenderat TIMMAR med att dricka öl och prata om livet. Haket skulle ha stängt för timmar sedan, vi hade slut på cash, de erbjöd oss kredit och i salutändan ville de skutjsa hem oss :cautious:

Jag äter ägg jag kokade i morse med majonäs, dricker en öl jag snodde från kylen (med all säkerhet övergiven) och undrar mest när jag blev @tornblomma 's smutsiga kusin.

(gullene tider spelar av någon anledning wtf)
 
Ponnyskrälle hade kolik. Har varit ute och gått varje kvart i fem timmar. Veterinären har varit ute och slangat vätska och parafin. Nu är han pigg igen och undrar varför han inte får någon mat. Jag är trött och har landat i fåtöljen.
Har ingen soffa :arghh: eller ja, det har vi men den behöver monteras. Orkar inte ikväll..
Stallkatten rev mig i ansiktet så jag har snygga blodiga sår i fejset. Det slutar inte blöda heller..
 
Nu ar det dags att dra igang. Pa riktigt.
Jag har suttit har i husbussen och tittat pa kolibis som hanger ut i ett frukttrad som blommar precis bredvid mig. Sedan flyger de runt och parar sig. Utom en som sitter framfor backspegeln och kvittrar och putsar sig. Har ar helt foralskad ... och forstar inte att "partnern" inte flyger med nar han lamnar.🤣
 
Klockan ar straxt 9 och det ar snart dags att gora det jag ska i dag sa jag kan aka och trana i kvall och vara klar att kora vidare till Sodra Californien i morgon bitti.

Jag bade ser fram emot och bavar for att stanna dar. Min mycket kara van, Lisa, ar doende i Cancer och det har lar bli sista gangen jag far se henne. Jag har gratit floder over henne's sjukdom ... nu galler det att kunna halla det for mig sjalv, da hon ar sa positiv och glad.

Så fruktansvärt :heart skönt att du hinner träffa henne en gång till iaf :)
 
DSC_0682.JPG

Driker vin med päronen. Nu inne på andra flaskan.
 
Har haft min bästa vän på besök och hon har hjälpt mig med så enormt mycket den här veckan. Vi var till advokaten (exet vill skiljas nu och jag måste ju ha min egen advokat) timlön 180 €...jag blir ruinerad. Hon har hjälpt mig med en massa gamla surdegar som jag "lagt åt sidan". Jag är ingen pappersmänniska. Allt på tyska dessutom.

Och jag har ett nytt jobb! Färdtjänst och jag trivs! Tyvärr bara timlön så lönen blir usel. Lägre än a-kassan men jag mår bra av jobbet.
 
Har haft min bästa vän på besök och hon har hjälpt mig med så enormt mycket den här veckan. Vi var till advokaten (exet vill skiljas nu och jag måste ju ha min egen advokat) timlön 180 €...jag blir ruinerad. Hon har hjälpt mig med en massa gamla surdegar som jag "lagt åt sidan". Jag är ingen pappersmänniska. Allt på tyska dessutom.

Och jag har ett nytt jobb! Färdtjänst och jag trivs! Tyvärr bara timlön så lönen blir usel. Lägre än a-kassan men jag mår bra av jobbet.
Grattis till att slippa den pappskallen på riktigt! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 222
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 870
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 654
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp