Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
OMG Mueller har överlämnat rapporten nu, hade verkligen önskat mig att det skulle hända på min födelsedag (som var i tisdags) och det gjorde det ju inte, men nästan! Nu återstår väl att se vad som händer härnäst. Allmänheten lär säkert inte få reda på så mycket.
 
Har ar klockan nastan midnatt och jag har just kommit hem fran traning med IPO clubben.
Jag kopte en lada ben av en av medlemmarna i klubben. Han ar slaktare och far tag pa benen lite billigare och saljer dem till klubbmedlemmar for "normal pris" (pa uppmaning av klubben) for 20cm ben, men levererar dem till klubben sa det blir ju himla enkelt.
Jag skickade in hundarna i husbussen och hallde upp mat at dem innan jag gick ut i bilen och hamtade ladan med ben.
Tater Tot hade bara borjat ata och sa fort ladan kom in sa matstrejkade han. Han satt med ivrig och glad min och studerade mig medan jag la benen i plastpasar och stoppade in dem i frysen.
30 stycken 20cm langa ben ar lite pyssligt att fa in i en husbuss frys med en "ice maker" och nar man redan har en del manniskomat dar och 20 ben som jag kopte av Jose forra veckan.
Med lite pussel och presspassning var de pa plats och jag antligen kunde stanga frysen. Tate suckade djupt nar jag hallde upp ett glas vin och tog ut min mat ur micron :o och kom fram till att han nog ville ha mat i alla fall.
 
Väckt av "grannar"* kl 6 i morse, och har inte kunnat somna om efter det :rage: Jag som redan har trötthetsproblem till vardags, satt och skrev till sent igår natt men tänkte att det är ok för jag kan ta sovmorgon imorgon. Näpp, fem timmars sömn fick jag. Tack för den :down:

*lägenheten mitt emot hyrs ut som något airbnb-boende och det är nya "grannar" hela tiden, och vissa saknar helt respekt för att folk faktiskt bor här också. Tycker just nu att detta airbnb är ett oskick som borde förbjudas och alla rökare borde tvångsmatas med sina gamla fimpar tills de lärt sig hyfs och vett :devil: (ja, sömnbrist gör mig på extremt dåligt humör).
 
Nu ska jag åka och veckohandla :down: (men SÅ skön känsla när det är gjort), samt stanna till på ett par loppisar :up: . Sedan tänkte jag lägga upp några saker på Tradera idag. Tycker att Tradera har blivit segt dock, någon som har märkta av samma sak? Varje gång jag är inne ser det ut som om det är väldigt många objekt utan bud....
 
Testade en klänning jag ska sy om lite. Glammigt!
Nu ska jag dock sanera mig själv och dricka morgonkaffe

27061
 
Testade en klänning jag ska sy om lite. Glammigt!
Nu ska jag dock sanera mig själv och dricka morgonkaffe

Visa bifogad fil 27061
Sanering var ordet. Har spenderat morgonen med att leta sko och fastnade med foten, druttar rätt ner i en vattenpöl precis lagom när grannen passerar med sin flådiga bil :cool:
Här blir det sanering efter stallet.

Funderar på när jag ska åka till stallet. Hästarna får snart lunch och vill att hon ska hinna äta upp i lugn och ro, innan jag tänkte vi ska ta en promenad i solen.
 
Jag funderar på vad jag ska göra idag. Dels behöver det städas och sen skulle jag behöva åka in till byn för att se om jag kan hitta en lämplig lysrörsarmatur. Samtidigt är inte magen riktigt med i matchen så jag vill inget egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 786
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 978
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 741
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 855
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp