Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sa vitt jag minns kommer pafaglar fran Asien, men har i USA har de etablerat sig sa de finns gott om vilda pafaglar i mer tropiska stater. Fragan ar om de ar hardiga nog att overleva de Svenska vintrarna utan hjalp?

Jadå. De tål vinter. Men det finns inte vilda, däremot kan de ju ta en utflykt om de går lösa, eller rymma om man släpper ut dem det första man gör.
 
I gar tog jag med Tiny till Roloff's Pumpkin Patch. Det ar de med serien "Little People & Big World" eller nagot liknande. I alla handelser fick jag radet att aka dit da det ar ett valetablerat stalle med mycket att gora. Tiny hade super kul, fast vi inte valde en enda pumpkin. Vi akte traktor tag (farmor behovde sitta en stund), Jag fick inte ett enda bett pa den cheeseburger jag hade tankt att vi skulle dela pa och hon ville ha min del av efterratten, elefantora (stor deg i form av pizza som forst ar friterad och sedan har socker och kanel pa -typisk karneval mat) ocksa men jag lyckades vraka i mig nastan halften.

Hojdpunkten var "pony riding" for de riktigt sma, sa klart.:love: Hon sager häst pa Svenska, (fast med en sorts konstig lasp:p) och ar aldeles hysteriskt fokuserad pa "hast" och ser hastar overrallt nu. Hon klappade ocksa varenda en av ponierna :D Det blir nog en bra hast tjej av henne ocksa!:cool:
pjimage (2).jpg
 
Sitter och kollar efter kläder. Tidigare idag gick jag runt i några butiker i centrum, nu kollar jag på nätet. Gemensamt för allt är att jag verkar ligga mitt mellan två storlekar, hela tiden :banghead: Jag trivs inte i för stora kläder, men måste ju få på mig kläderna... Jättekul.
 
Alltså... mina grannar! :love:

Den här kassen med nybakt bröd mötte mig när jag kom hem.

Nu smaskar jag på smörgås nummer två. Suttit med nya grannar och tjötar skit. Släppte av sambon med grabbarna i stan för vidare öldrickning.

Lugn härlig lördag.
 

Bifogade filer

  • 20181013_184003.jpg
    20181013_184003.jpg
    145 KB · Visningar: 18
Sitter och kollar efter kläder. Tidigare idag gick jag runt i några butiker i centrum, nu kollar jag på nätet. Gemensamt för allt är att jag verkar ligga mitt mellan två storlekar, hela tiden :banghead: Jag trivs inte i för stora kläder, men måste ju få på mig kläderna... Jättekul.

Du får äta upp dig :D
 
Det var typ orcher på ICA... jag gissar på något lajv lokalt :rofl:

Man blir lite ställd. Jag mötte orcher(som autocorrect vill döpa till pr-chefer😂), alver, trollkarlar med rockar med spetsiga huvor och långa träkäppar med min ponny i skogen när jag och ponny var unga och ohängda. Hästen höll på att ramla ihop i diket av fasa innan jag fick Gandalfs bror att prata och dra av sig struten. Det var det läskigaste ponnyn sett.
 
Idag är det dags. Ponny flyttar hemifrån :( Det kommer nog bli bra men det svider i hjärtat. Men det är klart, hon har inte haft nåt kul liv hos mig sista halvåret eller så. Hon vill jobba!
Och gammelman får bo på helpensionat och dela hage med en snygg brud och en stilig kille. Det kommer bli bra det med. Och mindre jobb för mig.

Det är jobbigt men ändå skönt. Allt löser sig till sist.
 
Tittar på en dokumentär av Louis Theroux om "äktenskapsförmedlingar" i Thailand... Det är så att jag blir illamående, men kan inte låta bli att titta ändå. Fysjutton vilken tur att jag är född i Sverige där det inte finns någon risk att hamna i sådant där!
 
Stressig morgon eftersom mobilen hade dött och alltså ingen väckarklocka. Tur att både Jinns och Professorn lever rövare på morgonen om jag dröjer så hann ut iaf i hufsad tid :cool:

Har två jättesöta småfåglar som sitter precis utanför fönstret. Så gulliga :love:

Ska måla naglarna nu och hoppas jag håller mig från att bita på dem och pilla under dem :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
532
Senast: gullviva
·
Svar
1 201
· Visningar
65 305
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp