Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du uppe redan!

Edit: själv ska jag ”starta dagen” som @hastflicka brukar säga med en (eller fler) koppar kaffe. Mörkt som tusan ute.

Och jag har just avslutat dagen med ett glas vin. Jag har blivit befodrad efter drygt tva manader pa jobbet ... och aven om det beror pa att jag ar larare och har jobbat med barn i manga ar, och rakar vara en bra chauffor av en modell storre buss, sa ar det klart vart att fira. :p
 
Hade gärna sovit några timmar till idag 😴 Men men, djuren är utfodrade, gubben har åkt till jobbet, jag äter frukost och har kollat jobbmejlen. Nu mera kaffe och snart väcka barnen.
 
Någon stockholmare som har ett hum om hur lång tid det kan ta att åka taxi till KI från centralen (mer specifikt till berzelius väg 8)? Mvh lantis
 
Någon stockholmare som har ett hum om hur lång tid det kan ta att åka taxi till KI från centralen (mer specifikt till berzelius väg 8)? Mvh lantis

Det beror på tidpunkt på dagen, men flyter det på så ca 10 minuter. Men jag skulle ändå räkna med det dubbla eller tredubbla för säkerhets skull.
 
Det beror på tidpunkt på dagen, men flyter det på så ca 10 minuter. Men jag skulle ändå räkna med det dubbla eller tredubbla för säkerhets skull.
Tack! Jag är inbjuden till någon innovationsdag där, och det är arrangörerna som bokat tågresan så jag kommer när jag kommer, utan speciellt dåligt samvete om jag skulle råka bli lite sen (annars hade jag bokat med mer marginal, pga ängslig). Nu ville jag mest ha en hum för sinnesfridens skull.
 
Den där när man vaknar tröttare än när man gick och lade sig och kroppen känns fylld med bly är alltid trevlig.
Ska nu dricka en tredje kopp te och jag köpte nyss en påse bilar för att dopa mig med socker så jag orkar 8 timmar jobb idag. Önskar att jag kunde dricka kaffe som alla andra och bli som en normal människa.
Oj vad jag längtar efter sängen just nu.
 
Sitter och väntar på att övningen i redovisning skall börja. Satt och kämpade med debet och kredit igår. Måttligt frustrerad innan det släppte :laugh: tur man har en mamma som jobbat med sånt här.
 
Först samtal med min teamlead om mina besök hos företagshälsan så han vet vart jag är. Även om stämningen i vår arbetsgrupp. Han ser samma saker som jag och ska ta enskilda samtal.

Sen ett samtal med en kollega jag funderat länge på att göra, fråga hur han mår. Han verkar missförstå mig och prata mest arbetsuppgifter och kändes ganska avstängd. Han är iaf inte stressad om mår ok så jag kan inte göra mer än sträcka ut en hand.

Försöker lära mig att fokusera på mig så jag är ändå nöjd att jag tog tillfället i akt att fråga men nu kör jag på med mitt :)
 
Jag måste räkna en strafftid men den jag ska räkna med är på möte i minst 20 minuter till. Jag skulle också behöva gå ner till arkivet och lägga in papper i akter men där sker det troligen postgranskning nu :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 257
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
723
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp