Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart blir det curling. Inte så spännande med gruppspel men vet inte vad jag annars ska se på.
Igår när jag åkte buss så var det nån som hade slemhosta, hoppas att jag inte blev smittad. :wtf:

Har en trocadero i kylen. :d

Bokade om dagens tvättid till senare i veckan men kom på att jag nog varken vill eller behöver tvätta i veckan. Ja, något finns det väl att tvätta men bläääää!
 
Jösses vad mätt jag är! Kycklingklubbor inte filéer var det. Med ugnsrostade rotfrukter och tomater.
Behöver vila magen en stund nu innan jag gör något annat!
 
Snart blir det curling. Inte så spännande med gruppspel men vet inte vad jag annars ska se på.
Igår när jag åkte buss så var det nån som hade slemhosta, hoppas att jag inte blev smittad. :wtf:

Har en trocadero i kylen. :d

Bokade om dagens tvättid till senare i veckan men kom på att jag nog varken vill eller behöver tvätta i veckan. Ja, något finns det väl att tvätta men bläääää!
Mmmm trocadero :d
 
I dag far jag ytterligare ett barn pa min nya rutt. Jag ALSKAR de har barnen! :heart
Jag har en liten kille (8 ar tror jag) som precis fatt en ny rullstol och sa fort den ar losslappt fran golvet och jag gar ut for att kora kora ner rullstols liften borjar han kora runt inne i bussen och forsoka halla sig undan fran att aka ut pa liften. Han har da ett STORT leende och har super kul medan han retas med oss vuxna och vi far forsoka na stolen, eller hans mamma maste ga ombord och kora ut honom pa liften.
Eller killen som ar "non verbal" och alltsa inte alls pratar, men i gar nar han (med hog rost) gjorde nonsens ljud (som nar en 1-2-aring forsoker lata som de pratar innan de forstar vad prat ar) och jag ropade bakat i bussen att vi var "almost there" och han tystnade for 30 secunder och sedan upprepade "almost there".
SA himla coola barn.:heart
Den nya killen ska pa en lang trip varje dag till en special skola nastan en timma langre bort an var han bor. Det ska bli kul att lara sig mer bade om honom och om skolan.
 
Jag har precis varit ute och provkört bilen lite. Den skramlar lite vid ojämnheter av det som är löst samt drar lätt till vänster men känns körbar. Jag chansar (kör försiktigt och sakta) tills jag har nått annat att köra.
Verkstan ville att jag skulle ställa kvar den om jag kom in så det får vänta lite.
Däremot har jag fått lite ömma muskler i högersidan i nacke, axel och rygg så jag har kontaktat VC. De hade ingen möjlighet att ta emot mig och bad mig återkomma i morgon.
Känns mest som en pytte träningsverk men just in case....
 
Jag har precis varit ute och provkört bilen lite. Den skramlar lite vid ojämnheter av det som är löst samt drar lätt till vänster men känns körbar. Jag chansar (kör försiktigt och sakta) tills jag har nått annat att köra.
Verkstan ville att jag skulle ställa kvar den om jag kom in så det får vänta lite.
Däremot har jag fått lite ömma muskler i högersidan i nacke, axel och rygg så jag har kontaktat VC. De hade ingen möjlighet att ta emot mig och bad mig återkomma i morgon.
Känns mest som en pytte träningsverk men just in case....
Jag smällde med ett rådjur första semesterdagen förra året och bilen blev så illa tilknycklad fram + punktering att jag var tvungen att ta bärgare men de fixade till den åt mig. Din ser inte alls lika illa ut så jag håller tummarna den bara behöver lite TLC på verkstan. :)
Håller tummarna att det är på samma vis med dig, lite TLC.
 
Jobbat, promenerat hundarna, dammsugit & snabbskurat golven (höst + 6 hundar + lerig gräsmatta = stampat jordgolv inne dagligen...). Nu lyssnar jag på Frank Sinatra och väntar på att smöret ska bli rumstempererat så jag kan sätta en bulldeg, blev så HIMLA sugen på nybakade kanelbullar👏!
 
Jag smällde med ett rådjur första semesterdagen förra året och bilen blev så illa tilknycklad fram + punktering att jag var tvungen att ta bärgare men de fixade till den åt mig. Din ser inte alls lika illa ut så jag håller tummarna den bara behöver lite TLC på verkstan.
Håller tummarna att det är på samma vis med dig, lite TLC.
Det jag ser som behöver bytas är lykta, kofångare, sidoskärm, detaler i hjulhuset, framdörren samt omlackering av hela sidan. Jag hoppas verkligen inte det är skevt också:)
 
Sitter och petar med lite jobb, med en dov efterhängsen huvudvärk och den där vansinnigt bekväma känslan av att jag är alldeles för varm, men fryser samtidigt. Diffus smärta lite överallt.
Mens på antågande alltså.
Förklarar varför jag längtar så mycket efter den marabou pepparkaka som ligger hemma i kylen :idea:
 
Städat huset, gått en sväng med ena hunden för att lunchfodra hästarna. Tillbringat en orimlig tid i kontakt med IKEAS kundservice. Det visade sig att de har problem med att beställa varor med postpaket, så får eventuellt vänta med min beställning tills imorgon. Har fortfarande inte hunnit beställa kattsand och nu måste jag till stallet.
 
Hemma sjuk idag. Kanske kan få lite gjort ikväll som inte blev klart i helgen för att jag låg och ojade mig efter fallet i badkaret :yuck:...

Börjar bli sugen på att hitta typ ett helgjobb, kanske på donken eller lokala matbutiken bara för att få in lite extra cash. Har typ 1500 kvar efter att allt är betalt inkl mat och det känns lite trist.
 
Grym huvudvärk, jag har ett sent möte kl 17-18. Annars skulle jag gått och lagt mig, men somnar jag nu så kommer jag vara helt snurrig när mötet är. Ska försöka hämta mig med en kopp te, lite småjobb och *sådärsommaninteska* en bit choklad.
 
Shit! Fick en riktig jackpot idag...

Jag har jobbat + sprungit ett pass på löpbandet och skulle hänga kvar i stan och köpa nåt till mellis.. och så fick jag en gratis varm dryck på EH! Kunde ju inte passat bättre än idag, brukar nästan aldrig fika sött, men nu skulle jag ändå äta mellis plus hade sprungit så passade på att ta nåt jag inte tagit annars! Plus nåt som är tillfälligt -saffranskola-choklad - god! 😊👍
Och sen vidare och få massage på detta! (brukar jag heller aldrig, fått presentkort). 😍
 

Bifogade filer

  • 20191119_153728.jpg
    20191119_153728.jpg
    157,5 KB · Visningar: 14
Var på ett ÅB till Gyn idag.
Polyper godartade
Men har en början till en tvillingcysta på höger sida. Ska tillbaka om ett år igen. Blir troligen operation då
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 257
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
723
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp