Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Selma
20191119_131102.jpg
 
Hemma från stallet.
”Lagat mat” till hundarna. Nu promenad i regnet (de kommer strejka). Sedan får jag väl laga mat till mig själv antar jag.
 

Bifogade filer

  • 314FDC3F-C31D-4290-8252-B710695FECF5.jpeg
    314FDC3F-C31D-4290-8252-B710695FECF5.jpeg
    330,5 KB · Visningar: 21
Mötte samma man vid återvinningen som några ggr innan. Han är utländsk och kan bara få ord svenska, har alltid slitna och trasiga kläder och letar pantburkar/flaskor och fiskar upp dem med grenar ur återvinningskärlen.
Vi hade en miljard tomflaskor och gav som vanligt dem till honom. Hela han liksom lyser upp av den lilla grejen. Han vill inte vara till besvär och försökte få oss att bara hälla ut alla flaskorna på marken för att vi skulle spara tid gentemot att vänta medan vi kunde packa våra flaskor till hans påse. "Så ni inte behöver vänta!".
Mötte honom sen på ICA och han hade då köpt lite bröd och ägg för pengarna.
Det skär verkligen i hjärtat! Vilka människoöden det finns.
Jag gick och tjurade över betala dyr hästförsäkring innan. Det tjurande är ju rätt väck nu kan man säga. Jag har ju lyxen att ens ha häst.
 
Senast ändrad:
Skulle behöva laga mat.
men har noll energi eller lust!
försöker krypa under en sten tills tiden har glömt mig.
 
Nu hade vi precis ett "mini-strömavbrott" till...... :cautious: Denna gången blev det inte hälften så mörkt pga tända ljus på bordet och brasan i kaminen, men det är ju lite smått irriterande. Tack och lov var det bara någon minut kvar på mina muffins i ugnen..... Men varför har vi helt plötsligt små strömavbrott - när vi ALDRIG har haft det förut :confused: ??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 374
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
555
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Problemhund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp