Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just mejlat morgondagens lärare och berättat att jag inte kommer, helt slutkörd och försöker få till det sista på uppsatsen. Två dagar med 1:45 min lektioner, den ena sämre än den andra och tre timmar pendling på det. Energin tog liksom tvärslut, seminarium på torsdag som känns relevant och så hoppar jag fredagens seminarium för det är lite mycket annat som måste göras då. Exempelvis utvecklingssamtal för dottern som vi har flyttat två gånger redan.
 
Tweenie-hästen hälsar 😍
20191119_165126.jpg
 
Suttit länge och pratat i telefon med en vän medan jag börjat gå igenom tio års skissblock. Tror de är runt 30 stycken..
Hade i mitt huvud att jag skulle kolla igenom dom för att använda mig av gamla idéer och tankar. Men oj vad mycket tankar jag haft!

Här är ett skissblad från min tid som personlig assistent. Vilken nog är tydligt. 😉
IMG_20191119_193822_153.jpg
 
Vi har precis ätit kvällsmat och snart är det läggdags för dottern :)

Jag pratade med 25-åringen när han körde hem från skyttet, där han skulle skjuta in ett av sina nya vapen. Det hade gått urdåligt för han fattades något verktyg för att justera ordentligt :(
Sen sa han att han var sugen på att köra hit istället för hem (kör igenom min kommun hem) men jag konstaterade att jag ju råkar sakna vapenskåp så det blir ändå lite besvärligt :p
 
Det är väl inget konstigt? Fåren måste klippas så det är snarare bra att ta tillvara på ullen.
Jag förstår reaktionen för att annars hör man ju bara att djur exploateras, så att föda upp för att ta tillvara på ullen innebär även att man slaktar och de hålls inhägnade. De ullfår som finns idag har ju avlats fram så de måste klippas, vilda får fäller själva sin ull.
 
Jag förstår reaktionen för att annars hör man ju bara att djur exploateras, så att föda upp för att ta tillvara på ullen innebär även att man slaktar och de hålls inhägnade. De ullfår som finns idag har ju avlats fram så de måste klippas, vilda får fäller själva sin ull.
Finns ju ändå massor med veganer som har typ häst eller andra djur som hålls inhägnande. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 374
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
555
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp