Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovdags. Fastnade med studierna igen men denna gång för att det var kul.
Har en del att fundera på, satsa helt på det här nya eller fortsätta i nuvarande yrke? Eller lite av varje? Plugga klart ska jag göra i vilket fall som helst.
 
Fick behandling av kiro-sambo. Han muttrade ngt om ”vad fasen, har du blivit vänsterhänt?”.
För ca 2 v sen tänkte jag: ”Fan vilket risigt skick du är i människa. Du är ju ryttare! Nu får vi göra ngt åt förfallet.”
Det jag då gjorde var att börja använda vänster till typ borsta tänder, röra i gryta/stekpanna, diska etc.
Ibland är han lite för duktig. 😂
 
Jag vaknade tidigt och kände mig utvilad så jag ligger i sängen och tar det piano :)
Om en knapp timme ska jag köra hemifrån. Jobbar 7.30-17 och sen är det stallet som gäller efter det :)
 
Nja.....? Brukar inte ALLT som "tas" från djuren vara uteslutet? Min kollegas dotter, till exempel, kan absolut inte tänka sig att använda en kappa innehållande ull eller kängor gjorda av läder. Men det kanske finns olika grader av veganism?
En del absolut. Extrema. Men tänker att man inte kan ta för givet det, finns alla sorter. De som har häst, använder ull osv
 
Finns ju ändå massor med veganer som har typ häst eller andra djur som hålls inhägnande. :)
Jag har häst. 🙂
Mina vegankompisar är skeptiska, men jag väljer att inte ta den diskussionen. Främst för att det enda de vet om hästvärlden är tävlingarna de kan se på tv, och det kan jag förstå att man är skeptisk mot.
Jag vet dock att min häst har det bra och gillar det vi gör tillsammans.
 
Nja.....? Brukar inte ALLT som "tas" från djuren vara uteslutet? Min kollegas dotter, till exempel, kan absolut inte tänka sig att använda en kappa innehållande ull eller kängor gjorda av läder. Men det kanske finns olika grader av veganism?
Jag kallar mig vegan för att jag äter veganskt. Undviker onödigt läder och använder inte din. Använder heller inte merinoull, men annars har jag inga tveksamheter kring ull.
Jag hade så gärna velat ha en hund, men tvekar då jag inte tycker det ät etiskt korrekt att äta kött. Och hundar måste självklart äta kött, just därför tvekar jag.
 
Jag kallar mig vegan för att jag äter veganskt. Undviker onödigt läder och använder inte din. Använder heller inte merinoull, men annars har jag inga tveksamheter kring ull.
Jag hade så gärna velat ha en hund, men tvekar då jag inte tycker det ät etiskt korrekt att äta kött. Och hundar måste självklart äta kött, just därför tvekar jag.
Nyfiken fråga, äter du honung?
 
@Seabaz Med den vita sanden som ryker paminner det om Floridas torra vintrar nar sanden ryker och fastnar overallt. :cautious:

Svårt att tänka sig (komma ihåg) att för 8 månader sedan var denna vita sand lera upp till knäna eller mer på hästarna, efter allt regn vi hade i Februari.

Nästa vecka kommer det läggas dränering och lager av sten och sand över och förhoppningsvis mindre dammigt och ingen lera denna regnperiod (som startar inom en månad eller 3)
 
Skjut mig, typ..
Inledde dagen med att en flaska nagellack ramlade ur skåpet och krossades mot toastolen. Den var rätt stor, så nu är vår ljusgröna matta/vägg täckt med mörkrött splosh.. GIVETVIS hade jag inget aceton eller liknande hemma och att torka med papper var = att smeta ut skiten ytterligare.. Så nu har det väl torkat in ordentligt till jag kommer hem ikväll..
Sen hoppade en av hsätarna jämfota i en lerpöl vid utsläpp.. Mina ljusa byxor är mer kamo-färgade nu.

Skulle varit hos tandläkaren 8:10, kom jag på tio i 8.. Men fick komma senare idag..

Ja, så har bägge halvljusen gått sönder på bilen med.. Tack gode gud för dimljusen funkar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 389
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
744
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
560
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp