Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att åka ut till stallet och rensa huvudet lite.
Jag går på natt ikväll och nu vill de att jag ska jobba 16.45-06.15 istället för 21.45-06.15. Känner mig inte jättesugen då jag sovit skit inatt.
Utöver det har jag fått en räkning från rörmokaren på nästan 13000 och nu försöker de få det till att försäkringsbolaget inte ersätter rör och dragning av rör vid en badrumsrenovering. Nehe, för det måste ju vara lite extra lyxigt att ha vatten i badrummet?!? Morr..
Over and out ;)

Dags att åka ut till stallet och rensa huvudet lite.
Jag går på natt ikväll och nu vill de att jag ska jobba 16.45-06.15 istället för 21.45-06.15. Känner mig inte jättesugen då jag sovit skit inatt.
Utöver det har jag fått en räkning från rörmokaren på nästan 13000 och nu försöker de få det till att försäkringsbolaget inte ersätter rör och dragning av rör vid en badrumsrenovering. Nehe, för det måste ju vara lite extra lyxigt att ha vatten i badrummet?!? Morr..
Over and out ;)

Fast det borde de ha upplyst dig om innan. Försäkringsbolaget betalar för återställning till hur det var innan (med åldersavdrag). Har byggreglerna ändrats så vissa saker inte är tillåtna längre betalar inte försäkringsbolaget för en ev merkostnad (som i mitt fall). Det är därför viktigt att få en korrekt offert på vad man måste betala själv. Det var ju därför jag bytte rörmokare, den första ville ha 30 000 kr på löpande. Fakturan från den andre rörmokaren som fick jobbet var på ca 4500 kr :meh:

@Matmissbrukaren har du en pilatesboll hemma? Om du har det så kan du sätta dig bredbent på den och rulla höfterna så kan förslossningen sätta igång, barnet kan då komma ner och trycka på livmodertappen så att förlossningen startar.

Har en kompis som gjorde det efter tips från en gammal luttrad barnmorska, det hjälpte för henne! Hon sa att det till och med kändes att barnet sjönk neråt och att det började trycka på pga det.

• Gilla
Reactions: MM
Jag vaknade med ett ryck för jag råkade se gossip girl hela natten och kom på att min tanke om att jag skulle ha besökt AF senast min lillebrors födelsedag egentligen var dagen FÖRE hans födelsedag... alltså igår!

Sitter och funderar på om jag ska ha vaktlarna kvar eller inte. Skulle behöva en spark därbak med så jag kommer igång med pluggandet. Sen behöver jag städa och tvätta. Lösa lite till saker till däckbytet på fredag. Söka lite jobb vore bra och fixa med kurserna jag vill läsa. Och så ska jag fixa stallet och alla djuren, nya hönsreden och hundra andra saker....

Och egentligen vill jag bara ligga och kolla på en film eller ta en promenad i skogen.

Nu har Max blivit ordentligt tränad och jag behöver inte jobba kväll innan natt :)
Schemat innan jobb: Bada, bädda rent i sängen, äta (karré och rotfruktsgratäng) och sen sova ett par timmar. Känns helt ok!

nä nu blir det fan gossip girl maraton igen!

Kom ju fram till att sista dagen att besöka af var IGÅR, upptäckte jag idag! Så tänkte jag att jag skulle besöka dom idag så jag åker dit, drar i som är låst och ser en skylt att "11 november har vi begränsade öppettider 8-10" så går jag in i en butik och kollar busstiderna i mobilen och inser att om jag hade gått till busshållsplatsen vid AF så hade jag kunnat ta en buss precis då jag kollade -.-

Inte min dag idag!

NU först är alla uppdateringar installerade och datorn omstartad sjuttiotolv ggr. Och så har jag installerat Chrome så att jag slipper hålla på med Explorer :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
52 481
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 624