Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sovit runt 45 minuter inatt och jag är ändå pigg nu!?! WTF liksom? Hallå John Blund! Jag vill ha ett snack med din chef nu för jag misstänker att du kastade amfetaminpulver på mig förra natten..... :devil:

Ej OK!

Ta sig in på toa och göra sig klar för natten. Hade tänkt ta mig till gymmet imorgon bitti innan praktiken, men vettefan om jag orkar. Blev lite sent idag med... Tar tid det här med bildredigering :(

Jag tänkte närmast på dagens prövning, vad trodde du att jag tänkte på:idea:?

Äh, det har jag sett som mest intressant :D Det var häftigt att känna hur hornhinnan lyftes av och hur lasern brände i ögat och hur det luktade bränt :angel:
Prövningen var väl iofs att åka buss, gå till biblioteket och låna om böcker, köpa blomma och kort till grannen samt ta ut pengar samtidigt som bedövningen släppte och jag var så ljuskänslig att jag blundade stora delar av vägen :rofl: (Trots solglasögon och handen som en keps över ögonen :p )

@ainasoja ah, skit också. Jag som hoppades :( :p

Hittar du något ställe som tar emot inbyte av div kroppsdelar, kroppsvätskor, skelett, hjärna, ryggmärg, immunförsvar eller något likande är jag intresserad! Även kroppsbehåring och naglar kan ev vara ett alternativ beronde på vad dom har i lagret, manlig kroppsbehåring är jag inte intresserad av att ha och inte heller manligt könsorgan :p

Äh, det har jag sett som mest intressant :D Det var häftigt att känna hur hornhinnan lyftes av och hur lasern brände i ögat och hur det luktade bränt :angel:
Prövningen var väl iofs att åka buss, gå till biblioteket och låna om böcker, köpa blomma och kort till grannen samt ta ut pengar samtidigt som bedövningen släppte och jag var så ljuskänslig att jag blundade stora delar av vägen :rofl: (Trots solglasögon och handen som en keps över ögonen :p )

Well done, hoppas du fick två stora tårtbitar:d eller tom tre.

Konstaterar att dagen är slut och att jag har en miljard saker att göra som borde ha blivit gjorda för någon månad(!) sedan... Ligger trots det i sängen nu och hoppas på att lyckas få allt gjort imorgon på något mirakulöst vis.. Usch. Jag hatar att jag alltid skjuter upp allt till sista sekund, ibland senare än sista sekund, och trots det lyckas jag inte ändra på mig :(

Fast är det riktigt halt så kvittar det om man är tungt lastad eller tom, då är det halt oavsett. Det är det jag försöker säga, men det verkar inte riktigt gå hem. :/

Nej, en större tyngd gör att man klarar halka bättre (tänk en liten Golf jämfört med en SUV).

Men hur kommer det sig då att man ser fulllastade ekipage formligen "glida" i diket pga av halkan då? Enligt dig så skulle de ha bättre fäste för att de är tunga och inte glida av vägen, men de gör de ju ändå.

Det är inte bara en faktor som inverkar. Större tyngd kräver mer kraft för att överkomma friktionen men när den väl är passerad får man även räkna in rörelseenergin hos bilen/lastbilen. Är det i en kurva tillkommer också centrifugalkraften. I ekvationerna för båda ingår massan hos objektet.

Kör på va ni vill, jag kommer aldrig köra mer med dubb, aldrig. Tycker det är skit, för det är så sällan de behövs på riktigt och skulle det nu bli så halt att jag inte tar mig fram med friktion, då får jag väl skaffa kedjor att lägga på bilen eller stanna hemma. Jag kan köra med friktion, men det är inte säkert att andra kan det.

Testa ren blåis med friktionsdäck. Jag har kört på det både med framhjulsdriven bil och riktig fyrhjulsdrift (dvs inte AWD) med dubbdäck och det var jävligt nog. Det är inget man vill köra på med friktionsdäck.

Lyssnar på rix.fm , ska försöka få smärtan att gå över.

Vid 11 ska katten till veterinären för vaccination, sen ska jag passa på att hämta ut kläder till äldsta sonen på posten och förhoppningsvis ett foglossningsbälte på MVC. Fördelar med att bo på landet är många men idag känns det som en nackdel när man får åka en bit. Tur jag har "rövvärme" som lindrar lite på höften :D

Nu är du larvig.

Det finns inga sådana klassgränser på ett öppet forum.
Ta av offerkoftan. Den är så missklädsam.

Larvig vet jag inte, alla har rätt till sin känsla.

Känner RedHyuuga av att det finns exempelvis en klassgräns, så är det så för den personen. Vi i omgivningen behöver inte hålla med, men dock acceptera att så här känner personen.

/Squie - som riktigt avskyr att människor möts av offerkofferordet så fort en person uttrycker sin känsla. Vart är vi på väg?

/Squie - som är fortfarande skitlack för gårdagskvällen och vill ha januari nu! :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 192
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
550
· Visningar
15 527
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka