Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
20260430_115320.webp

Kasen

Vissa chaufförer borde inte få köra sjukresa. Han var helt ointresserad av att hjälpa mig varken ut ur lögenheten ( fast det var han tvungen till eftersom jag inte har hiss ner till markplan) eller in på mottagningen. Det var ändå beställt. Orkade inte tjafsa lycksdes iallafall vingla in i väntrummet på egen hand utan att ramla.

Tack för att du försöker hjälpa mig det uposkattas ❤️ Jag har vaknat vissa dagar med känslan av att livet inte är verkligt och att jag befinner mig i en parallell verklighet. Fick iallafall pratat med en psykolog på företagshälsovården som jag egentligen går hos för att bearbeta trauma efter blivit påkörd av en lastbil. Men vi kan inte fokusera på den traumabehandlingen just nu, så använder det till avlastande samtal om situationen. Hennes bedömning är att om jag går in i traumabehandling nu kommer det sänka mitt psykiska mående ytterligare.
Kolla med din försäkring, det kan finnas i din försäkring att få samtal när sånt här händer. Då slipper man väntetider också.

Jobbat, varit i stallet och även ridit i dag :D och snart ska vi åka och hänta ena bilen som är på service. Uppskattat pris var 15k :bag: men då blev det även byte av kamrem och vevaxeltätning.

I eftermiddag ska vi nog ta och plantera de 10 fruktträden som kom i går :)

Tacksam att jag inte är student längre😉. De festar i parken jag passerar till jobb det var full fart när jag passerade innan 07, och nu när jag gick hem var det knökfullt och fest. Tydligen är de kvar hela kvällen med. Men ibland saknar jag mina studieår men nu nu blev jag mest trött av att se dem 🤣
Men hoppas de får en bra valborg

Alltså vad hände med denna dag?
Knappa 2h kvar men kommer nog inte hinna med allt som det ser ut nu. (Liten bukepaius)

var och klippte mig tyvärr inte nöjd men orkade inte ta diskussionen utan tänker att jag återkopplar i början på nästa vecka. Överlag är jag jättenöjd med salongen men nu är det 2 ggr på raken de inte fått till det så behöver få en liten dialog

Snart helg!

Alltså vad hände med denna dag?
Knappa 2h kvar men kommer nog inte hinna med allt som det ser ut nu. (Liten bukepaius)

var och klippte mig tyvärr inte nöjd men orkade inte ta diskussionen utan tänker att jag återkopplar i början på nästa vecka. Överlag är jag jättenöjd med salongen men nu är det 2 ggr på raken de inte fått till det så behöver få en liten dialog

Snart helg!

Usch trist när man inte är nöjd.

Kuratorn var jättebra. Ny tid om två veckor. 🙂 Äntligen känner att jag får lite stöd. Hon skulle prata med läkare på önh att kanske skicka någon remiss till vårdcentralen för att de ska ta ansvar för min sjukskrivning.

Nu kanske jag kan få lov att fokusera på min rehab snarare än vårdens tillkortakommanden.

Sitter och väntar på att leverans med maskar ska komma innan jag cyklar upp till fåglarna, men har en känsla av att de är försenade.

Trist när dom hittar fler fel som är trasiga.:down:
Narkos har jag bara fått en enda gång och det var på den tiden när det kördes med eter, jag minns inget av det tack och lov men jag har fått det återberättat att jag vinglade som ett bättre fyllo och spydde som en räv efteråt.:yuck:

Jaja, det som inte dödar det härdar.:cool:

Ja har förstått att folk har lite blandade erfarenhet av narkos men för mig så minns jag inte ens att jag fick det, bara att jag vaknar upp och får smärtstillande injekterat. Var lite emotionell och rapade en del, men kan verkligen inte klaga!

På parkeringen mittemot oss pågår förberedeleserna för chalmers årliga kortege. Kommer nog inte orka gå ut ich titta på den tyvärr. Känns lite trist är en tradition för mig. Men eftersom jag knappt kan stå blir det omöjligt. Strålande väder och samlats mycket folk redan såg jag när jag kom tillbaka med sjukresa.från sjukhuset.

Hemma tidigt. Passade på att handla jordgubbar på vägen hem. Årets första färska :d

Katten sover på sin kattsäng i solskenet. Det är egentligen tid att hänga upp mina solcellslampor men tanken på att vingla på en stege tilltalar inte. Dessutom måste jag bära iväg en massa kartonger som legat där sedan de rev åvc with busshållplatsen.

Hemma tidigt. Passade på att handla jordgubbar på vägen hem. Årets första färska :d

Katten sover på sin kattsäng i solskenet. Det är egentligen tid att hänga upp mina solcellslampor men tanken på att vingla på en stege tilltalar inte. Dessutom måste jag bära iväg en massa kartonger som legat där sedan de rev åvc with busshållplatsen.
Bra du håller dig på mattan och följer Megaras exempel, inte klättra runt en massa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka