Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bästa farbror var super idag när vi tränade. Vi varvade med gräs-knarkande. Friden liksom när de äter gräs! 😍
Snart är jag klar med en jättegryta chili. Nam!
IMG_5156.webp

Har ätit middag, diskat, dammsugit och släpat ner en stor kartong till förrådet. (Det enda sättet att förvara/transportera mina taklampor på ett säkert sätt, om det skulle bli aktuellt, lär vara att montera ner och packa dem så jag sparar deras kartonger.) Har också flyttat in barbordet från vardagsrummet till kontoret. Nu vill katten ha mer mat och sen ska jag duscha.

Någon sköt nyss här, två gånger nära :cautious: Nu vet ju jägarna att det bor en halvgalen (hel enligt dom) kvinna på berget och jakt kring hästarna går inte nådigt förbi...stoet var lite väl vaken så dom fick en tuss hö så nu är dom nöjda, dom andra grabbarna är nere i sommarhagen och betar. Dom bryr sig inte alls och är dessutom vita med blåa regntäcken på så jag är inte orolig. Så kluven, visst vill jag att dom ska skjuta grisarna som för övrigt var här mitt på ljusa dagen i dag med kultingarna :meh:men jag vill egentligen inte ha jakten så nära inpå :cautious:

Nyss lagt mig efter kvällskissen med hundarna. Passade på att slänga lite sopor och något ljushuvud har ställt upp dörren till soprummet så nu går den inte att stänga.

Såg en igelkott igen när vi nästan var hemma så jag skyndade mig in med hundarna och tog ett ägg från kylen och gick tillbaka. Såg den på gräsmattan men medan jag knäcke ägget mot en stolpe hann den gömma sig i buskarna. Jag lämnade ägget där den ungefär hade varit och hoppas den hittar det och inte har sprungit för långt för att känna lukten av det. :heart

Senast ändrad:
Den här veckan blir det söndagshandling och det kommer att bli dyrare än vanligt, eftersom det börjar bli smörjoljebrist pga. kriget (Biltemas hypoidolja var restad och har varit det ett tag nu) blir det OkQ8 och en 10-litersdunk av var sort, bättre att lagra upp än att stå utan och den lär ju inte bli billigare iallafall.

Har också sett klart på Eurovision och gått och lagt mig. Har haft en jobbig kväll med ångest, och ingen att dela den med. Men det ordnade upp sig till slut.
Jag vet att ingen annan ska lösa det åt en, men det hade ändå varit fint att slippa klara sig själv varenda gång ❤️‍🩹

God morgon världen! Jag har varit uppe i ett par timmar (kunde inte somna om, vaknade kl 4... :meh: ). Har ägnat en stund åt att röja/strukturera upp i ett skåp och fått undan lampor och annat som stått i en trave inne på kontoret. Skönt att få ordning där inne. Röjt bland lite papper, fixat och donat med smått. Vattnat ampelliljorna, diskat, gosat väldigt mycket med katten :heart .

Det finns några vanliga piggar. Men det är en uråldrig byrå, från IKEA, nästan 20 år gammal, så kanske dags att köpa en ny
Köp någon fin i bra gammal kvalitet från loppis istället. IKEA är bara dyrt och "pappigt" jämförelsevis! Och så slipper du sätta ihop möbeln också! Jag har en garderob som jag tvingades "nödköpa" när vi flyttade in i detta hus som inte har inbyggda garderober. Stör mig på den varje dag. När jag flyttade den någon meter för ett tag sedan går dörrarna inte att stänga... :cautious:

I köket har jag en en jättehärlig skänk från slutet av 1800-talet. Den kostade mig några hundralappar på nätauktion. I vardagsrummet har jag bland annat en jättesnygg - och mycket stabil - bokhylla från förmodligen 1930-tal. Samma där, några hundralappar på nätauktion. Så fina och sådan fanstastisk kvalitet :love: !!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka