Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började dagen med mail från scammaren igen. Det verkar som att dom tror att om dom är jobbiga nog så ska jag inte orka och därmed bara betala dom för att bli kvitt dom. Det märks att dom har gjort det här förut och satt det i system. Jaja nu har gjort det definitivt och behöver inte svara dom mer. Bara vänta och se vad som faller ut.

Regnet hänger i luften men det ska inte regna enligt SMHI, laddar med kaffe och planerar dagen så jag håller mig sysselsatt.
Scammare? Så du menar alltså att samtalet jag fick från Indien igår där dom skulle sätta in vinsten i bitcoins på mitt bitcoinskonto som jag inte har men som dom skulle fixa bara dom fick inloggningen till mitt bank-id kan ha varit scam?:confused: Men han var ju så trevlig,,,,:p

:laugh::rofl:

Har handlat mjölk, packat upp mina jobbsaker, duschat och städat kattlådan.
Nu ska jag äta mjölk med flingor och njuta av att jag är ledig. Inte alltid så bra på det men ska se på maraton, läsa och ikväll äta chips :d

Har haft en märklig natt med många olika drömmar, rörigt i huvudet. Varit vaken mycket också. Varit ute med hundarna och har nu tagit tag i röran med den söndriga medicinflaskan och alla medicinkartonger som också gick åt skogen. Nu är alla tabletter placerade i burkar och mina tummar smärtar något.

Väntar på smakbox också, som kommer när som helst. Förutom hundpromenader i skog och mark är det inte mycket annat inplanerat i dag faktiskt.

Min vedhjälp verkar inte så himla sugen på veden.
Knackade på och erbjöd sig klippa gräset :rofl:
Meddelade honom att veden var viktigast.

Snygg gräsmatta har väldigt låg prioritet. Den värmer inte i vinter
Såna jobb ska ske på beting och inte på "löpande räkning" för då blir det aldrig klart och "roligt" finns sällan när det gäller såna basala saker som att trava ved och rensa ogräs i grönsakslandet eller plocka och rensa bär men allt är lika viktigt för sommaren är kort och förråden måste fyllas och odlingarna skötas, gräsmattan kan man varken värma sig med eller äta.

Har nu lite gröna slingor.... och jag tror att en riktigt snygg dam på lokala Sainsburys flirtar med mig, men i sann lesbiansk anda har jag tvivlat i drygt ett år. Hon är trevlig, men både nykterist och vegetarian och rätt intensiv.
Alternativt vill hon också gärna ha grönt hår och vill gärna att folk ska komma förbi och träffa hennes katter. 😅:o
Jag ser exakt noll problem här, kör bara kör!

Min bil också.
Därför tumlas tvätten istället för att hängas ut.
snörvel, host.
Jag har linor i taket i verkstan för där är det 20 grader varmt året om så där får tvätten torka. Jag är för snål för att köra torktumlare och så går det åt extra vatten också eftersom tumlaren kyls av vattendimma, det är en kombimaskin som både tvättar och tumlar om man vill.

Bostadsrättsföreningen ska fira 20 år och jag känner att jag mest sitter och väntar på när det ska börja :arghh: så segt och jag börjar bli småhungrig dessutom :cautious:

Känner mig så jävla stressad, scammern har skickat ett nytt paket till mig med leveranstid om 14 dagar på nya falska varor. Så nu sitter jag i telefon hos polisen, på min jävla födelsedag. Fan jag åker snart ner till malmö och knackar på den jävelns dörr själv :rage:

..och nu knackade vedjobbaren på igen och ville ha mackor.
Så jag försökte vänligt berätta att han iinte var gäst här utan jobbade. Frågade om om han skulle gått till chefen och bett om mat om han jobbade på t.ex. Rusta. Då skrattade han lite och sa nej.
Sa också att han inte behövde rapportera hur länge han jobbat och att jag inte behövde veta när han kommer och när han går. Timmar rapporteras till löneavdelningen =avkomman.

Försökte vara pedagogisk och vänlig. Sa att jag var chefen och avkomman var löneavdelningen. :D
(lite hand-å-panna-varning är det allt..)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka