Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fullmåne och klar himmel! Öppnade ytterdörren för att ta lite kvällsluft och för satt Cleo-katt och filosoferade. :heart Vi andades kvällsluft lite innan jag lämnade henne till nattens äventyr. (Hon brukar natta mig, men nu i sommarnatten måste hon genast ut, ut när hon gjort sitt jobb.)

Vi kommer förresten att ha den första prideparaden någonsin i the Scottish Borders i år. Om jag inte är hemma i Sverige då tänker jag gå. Det är ett stort steg, när jag flyttade hit vågade jag inte ha en regnbågsflagga i trädgården men nu finns den där året runt.

Vi kommer förresten att ha den första prideparaden någonsin i the Scottish Borders i år. Om jag inte är hemma i Sverige då tänker jag gå. Det är ett stort steg, när jag flyttade hit vågade jag inte ha en regnbågsflagga i trädgården men nu finns den där året runt.
Jättebra!
Jag brukar inte gä i paraden, blir lite nojig med så mycket folk. Men tänkte försöka gå i år när jag bor här uppe. Känns viktigare här än i gbgay. 😅

Jättebra!
Jag brukar inte gä i paraden, blir lite nojig med så mycket folk. Men tänkte försöka gå i år när jag bor här uppe. Känns viktigare här än i gbgay. 😅
Jag har aldrig deltagit i paraden heller, men om jag hade bott kvar hemma i norr hade jag absolut gjort det. Jag har en del "Skellefteå-pride-merch" från föräldrarna (mamma har koll ;) ) och här i The Borders känns det jätteviktigt.
Edinburgh klarar sig utan mig liksom, Galashiels not so much.

Jag har aldrig deltagit i paraden heller, men om jag hade bott kvar hemma i norr hade jag absolut gjort det. Jag har en del "Skellefteå-pride-merch" från föräldrarna (mamma har koll ;) ) och här i The Borders känns det jätteviktigt.
Edinburgh klarar sig utan mig liksom, Galashiels not so much.
Jag har gått ett par gånger I Göteborg på den tiden jag inte hade några problem med folk. Och visst var det roligt, men ja..
Mina föräldrar brukar gå i Stockholm numera med Stolta föräldrar. Det känns fint. ❤️

Den där efterkonsertkänslan när man är så utpumpad att man bara flyter ut och allt gör ont och man är så otroligt trött att man tänker att man bara vill sova.
Men kroppen är för full av adrenalin som susar runt och man är för glad.

Kommer ta ett tag att somna nu 😅

Idag ska vi åka till pappas hus och röja igen. Det tar verkligen aldrig slut. 😮‍💨

Ska packa ihop de saker jag har kvar där + mitt antika skåp som står där, lasta på släpet och så ska jag få hjälp att dra upp det till nya huset på onsdag. Ska också lasta bilen full med kartonger hemifrån, lika bra att fylla fullt lass liksom. Så kan jag fylla min egen bil hemifrån igen på onsdag. Ju mer som kan åka upp i varje lass, desto bättre ju. 😁

Började dagen med mail från scammaren igen. Det verkar som att dom tror att om dom är jobbiga nog så ska jag inte orka och därmed bara betala dom för att bli kvitt dom. Det märks att dom har gjort det här förut och satt det i system. Jaja nu har gjort det definitivt och behöver inte svara dom mer. Bara vänta och se vad som faller ut.

Regnet hänger i luften men det ska inte regna enligt SMHI, laddar med kaffe och planerar dagen så jag håller mig sysselsatt.

Ska idag för första gången träffa min mormors kusin och åka till min mormors mors torp som kusinen äger.
Tyvärr är mormor avliden men jag ska ta med mig min morfar som aldrig varit inne i torpet och kanske få höra lite om mormors och hennes släkt och det liv de hade i södra småland.
Det blir dagens aktivitet.

Efter en natt med övertidsjobb är jag nu i stallet. Ska mocka klart hagarna innan jag ska köpa lite mjölk och sen köra hem.
Hade hoppats på väder att kunna sola i men känns tveksamt. Iofs uppehåll och solen är framme men prognosen säger mulet senare.

Sovit dåligt som vanligt, tagit en värktablett på morgonen och väntar på att illamåendet går över lite innan vi äter frukost. Ska testa att tejpa foten och se om jag kan dra igång röjsågen och röja lite hjälpligt ute. Gäller att passa på innan regnet ska komma senare i veckan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka