Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
..och nu knackade vedjobbaren på igen och ville ha mackor.
Så jag försökte vänligt berätta att han iinte var gäst här utan jobbade. Frågade om om han skulle gått till chefen och bett om mat om han jobbade på t.ex. Rusta. Då skrattade han lite och sa nej.
Sa också att han inte behövde rapportera hur länge han jobbat och att jag inte behövde veta när han kommer och när han går. Timmar rapporteras till löneavdelningen =avkomman.

Försökte vara pedagogisk och vänlig. Sa att jag var chefen och avkomman var löneavdelningen. :D
(lite hand-å-panna-varning är det allt..)
Hur gick det med mackorna, fick han några? O_o

Polisen kunde inte hjälpa, för även om dom bryter mot lagen så är det inget brott. Dom hänvisar att det blir civilrättsligt ärende i så fall. Dom tyckte jag skulle ringa klarna och prata med dom.

Inser att jag inte ens kan vägra att hämta ut paketet för det kommer komma med postnord och levereras till min brevlåda.

Tränade ett långpass imorse. Kom hem, bytte om, åt lunch. Nu har jag suttit och fixat admin vid datorn i några timmar, helt slut i huvudet - men nu är datorn, filer etc up to date efter bytet av operativsystemet tidigare i år. Halleluja!

Bytt ut mobilens laddsladd som gått sönder och konstaterat att jag inte har någon mer extra (hade för mig att jag hade 2st nya, men den ena måste vara den som jag använt och som nu är utsliten). Oh well. Får kika på att köpa en framöver (gillar att ha en extra, ifall att något händer med sladden. Brukar inte göra det men ändå. Jag använder den sladden till flera saker.). Är lite missnöjd över att den nya är betydligt kortare, men det är inte hela världen.

Nu ska jag städa av hemma innan lilla fröken katt får lunch. (Hon låter hälsa att mattes prioriteringar är åt skogen! Fnys!)

IMG_20260530_151318.webp

Arja i Halmstad

Hur gick det med mackorna, fick han några? O_o
Nä.
Han åt fyra st förra gången, plus frukt, så det fick räcka tycker jag. Får bli en läxa attt ta med tillräckligt med föda.

Jag har ingen anledning att köpa bröd och pålägg till en hungrig främmande tonåring.
Jag är gästfri och snäll men jag tyckte han gick över gränsen med sitt rännande inne hos mig förra gången och blev lite vrång...

Tvättar sommarkläder innan jag hänger in dem i garderoben. Nu ligger en tvätt av mattor i maskinen. Förhoppningsvis så försvinner fläckarna. Konsulterade AI och det är med största sannolikhet kört. Som tur var så är det en gammal matta från IKEA. De har tom samma sort fortfarande. Så det får nog bli tipptapp.

Först hittade jag inte tvättstugenyckeln. Sedan smet katten ut och lubbade uppför trappan. Jag orkade inte springa upp och ner och jaga henne så fick tag på henne och bar henne, vilket hon hatar, till lägenheten och stängde dörren.

Pratat med en otroligt trevlig kille vid namn Vincent på klarna! Han är min stjärna i dag!
Köpt och ätit tårta och nu väntar jag på att grillen ska blir klar.
Jag kan rekommendera kortdokumentären om klarna och mirakelpillren på tv4play. Min slutsats efter att ha sett den är att klarna vet att de egentligen har ett större ansvar än de tar, gällande att kolla upp företagen de låter använda sin tjänst och därför är de extremt tillmötesgående när det strular (särskilt med kosttillskott har jag fått veta efter att min stackars mor blivit kosttillskottsscammad x flera av företag som använder klarna. Klarna har makulerat alla fakturor). Det är självklart ändå jätteskönt när de tar sitt ansvar och styr upp gentemot en hutlös säljare!

Jag kan rekommendera kortdokumentären om klarna och mirakelpillren på tv4play. Min slutsats efter att ha sett den är att klarna vet att de egentligen har ett större ansvar än de tar, gällande att kolla upp företagen de låter använda sin tjänst och därför är de extremt tillmötesgående när det strular (särskilt med kosttillskott har jag fått veta efter att min stackars mor blivit kosttillskottsscammad x flera av företag som använder klarna. Klarna har makulerat alla fakturor). Det är självklart ändå jätteskönt när de tar sitt ansvar och styr upp gentemot en hutlös säljare!
Jo jag har sett den och hade väl inte så stora förhoppningar just därför, konsumentombudsmannen jag pratade med härom dagen var väl inte så positiv till att klarna ska ta något ansvar heller men det visade sig att företaget gjort en rejäl tabbe som bett mig öppna upp den pausade betalning och det får dom absolut inte göra enligt Klarna som nu tar tag i ärendet och anmäler företaget vidare. Det kommer ta lite tid men jag tror dom kommer lösa det åt mig inom några veckor. Det bästa av allt är att jag inte behöver försöka prata med företaget mer alls nu. Jag har på en vecka fått nästan 60 mail från dom och bara på en dag fick jag 24 stycken. så nu kan jag bara ignorera dom tillsvidare.

Mått förbaskat illa idag men foten har hållit ihop efter ett par dagars pillrande och idrottstejp dagen till ära. Nu har jag kört slut på en tank till röjsågen och har väl ca 5/6 av trädgården kvar att klippa gräs och ogräs i. Mor och jag har ätit rabarberpaj och vaniljglass och det var så gott att jag får se om jag orkar gå ytterligare ett varv och klippa mer gräs. 🥵

Borde passa på så länge det inte regnar, vilket påminner mig om att jag måste klippa så jag tar mig fram till torkvindan och så lakanen inte hänger ner i gräset. Jag skulle behöva ett gäng får som skötte klippningen åt mig. :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka