Vad gör vi? Del CCXIII

Sov dåligt inatt och var på jobbet före 06. Vid 07 ringer en kollega med magsjukt barn så jag tar även hans pass ikväll och jobbar till 22. Eftersom jag ska jobba så länge så fick en annan kollega hoppa in ett par timmar för mig vid 12 så jag skulle åka förbi stallet och titta till hästarna och en sväng hemma innan jag åkte tillbaka till jobbet.

Kul, varulven blev dålig i bilen och sket på sig då jag inte kunde stanna när han blev orolig. :turd: Fick köra hem, riva ut mattan jag hade bäddat med, rullade ihop den och slängde in den på min balkong. Hans koppel var nerbajsat och fåntratt passade på i den allmänna förvirringen att springa en lov själv i regnet. Innan jag var klar med att bädda om i bilen så kastade han sig in igen i röran och vägrade komma ut. Jag fick rafsa ihop det som ska köra till tippen i morgon, slänga in på balkongen och lasta in bägge två igen när jag var klar och ut till stallet.

Började regna när jag var hos hästarna, de fick ett par äpplen och Lantbrukstjänst har varit förbi stallet med min lilla ponnys skor som jag efterlyst. Började gråta igen när jag såg dem och grinade hela vägen hem. Hann lägga mig att vila knappt en timme, ge katterna lite mat och sen tillbaka till jobbet.

Varit en hemsk kväll, ringt stup i i ett, larmat och folk som inte vet var de varit och jobbat. Nytt program att försöka sätta sig in i och en neda stor allmän förvirring. Ångrar att jag tog på mig kvällspasset, kände att jag till slut behövde försöka skriva ner allt för att inte glömma bort vad jag håller på med. Nu är det tack och lov lite lugnare.

I morgon natt ska jag jobba extra igen, efter jag varit till kirurgen på återbesök och träffat sjukgymnasten på dan. slutar fredag morgon vid 06 och sen tillbaka till mitt ordinarie pass kl 14 för att jobba em hela helgen och sen gå ut på nattskiftet igen på måndag kväll. 🤪
Så fint att du ändå fick skorna du önskat! ❤️

Ser på Friends. Är kall om näsan och fingrarna. Fryser. 🥶

Edit: Stängde fönstret och satte mat i micron, så jag får i mig nåt varmt. Inte ätit middag än.

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Sel
Sådär nu är kläderna hämtade och upphängda. Syster påpekade att hon dammsugit böckerna i bokhyllorna där dammet låg tjockt. Det har jag helt missat. Jag dammsuger enbart golvet.

Väntar på att revbenen ska bli klara - kör dom länge på låg temperatur.

Hittade precis en lägenhet på annons som verkar för bra för att vara sann. Stor, grön uteplats med staket, lagom stor invändigt med till synes helt ok planlösning och bra skick, utmärkt läge OCH en prislapp som vi faktiskt kan klara av om inte budgivningen drar iväg :cautious: Vi som hela tiden varit 100% inställda på att behöva kompromissa med det ena eller det andra eftersom bostäder i Sthlm kostar sinnessjukt mycket. Kan vi ha sådan tur att det vi tycker är perfekt är något som andra inte är så lockade av? Hur kan någon INTE tycka att den lägenheten är perfekt? Imorgon ringer jag mäklaren. Den där lägenheten vill vi verkligen titta närmare på!

Läste tråden om att jobba som veterinär och började åter igen fundera på vad jag ska göra i framtiden. Jag vet vad jag vill(!) men ser inte hur något av alternativen skulle vara möjliga. Och då tar det lite tvärstopp...

• Gilla
Reactions: Sel
Just landat i sängen efter lång men bra dag. Så mysigt att ha gott om plats för gäster igen, som jag är van vid. Min hund har gått laget runt och varit så nöjd med att sova i allas famn. 😅😍
Kul hur exotiskt det är för icke-hästmänniskor a la stadsfolk att typ kvällsfodra hästarna. 😅❤️

Tagit ett lååångt varmt bad efter en lååång arbetsdag och en kall hundpromenad i +4 grader och regn. Burit in mormors porslinsblomma, en kaktus och två änglatrumpeter, amaryllisen och resten såg ut att må bra så de fick stå kvar ute. Alla såg ut att må bra men de här var jag mest rädd om. :heart I morgon ringer klockan 07 och min beredskap är slut. 🥳

Varulven fortfarande dålig i magen på kvällspromenaden, hoppas det inte är allvarligt men hör honom dricka massor med vatten i köket. :(
Skönt dock med ett varmt bad och jag kom ihåg att klippa naglarna, är bara så förbaskat sugen på ost just nu. :mad:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 201
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
643
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 033
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka