Känner mig så lättad. Igår insåg jag att jag inte hittade mitt betalkort. Jag är dock proffs på att tappa bort saker tillfälligt, sådär så att ingen i min nära bekantskapskrets gör mer än rycker på axlarna åt när jag berättar att mobiltelefon, nycklar, kort eller annat viktigt är borta. Nu hade jag dock vänt upp och ner på hela lilla stugan, bilen och även bett en kollega att kolla efter kortet i mitt skåp på jobbet. Ingenstans fanns det. Jag bestämde mig sent igår kväll att ge det den här dagen också, kommer det inte fram så behöver jag spärra det, men inga nya/oväntade betalningar hade skett så jag kände mig relativt lugn ändå.
Nu på morgonen såg jag att en främling skrivit till mig på messenger. Hon undrade om jag hade tappat mitt kort! Tydligen hade hon hittat det i skogen. Jag kunde ge henne sista siffrorna på framsidan av kortet samt giltighetstid för att bekräfta att det var rätt kort, och jodå, det var mitt!
Senare idag ska jag åka och hämta det, och innan det klura ut vad som kan tänkas vara en rimlig hittelön.