Ja, troligen! Vi pratade grytor också. Inte varit så mkt glass-prat.Det kanske är höstens intåg? Det ju en rätt varm och mysig, mättande rätt sådär. Hearty som man säger.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, troligen! Vi pratade grytor också. Inte varit så mkt glass-prat.Det kanske är höstens intåg? Det ju en rätt varm och mysig, mättande rätt sådär. Hearty som man säger.![]()
Älskar ris, jasminris ska det vara. Är ingen potatisperson, men gillar mjölig potatis. Men jasminris är gooott!Haha, jag brukar liksom glömma bort att det finns!Märkligt för det är så himla gott och jag älskar ris! Synd att det är så besvärligt att laga till.
Rocka sockarna gör jag ändå, ingen bryr sig. Men arbetskläder har inte vi, det är bara vårdnära personal som har. Positivt på ett sätt, men ibland känns det lite som en nackdel när man knappt hittar något vettigt att ha på sig.Skönt med arbetskläder då slipper man bry sig. Ingen märker heller att man rockar sockorna varje dag tack vare arbetsskor. Haha
Vilken lakritskalender?Ibland har man tur! Var lite sugen på att köpa en lakritskalender men tycker att dom är onödigt dyra. Så googlade rabattkod, hittade en på 50% och så fungerade den! Det har nog aldrig häntså passade på att köpa två saker till, blev oerhört prisvärt
![]()
Jag gillar potatis men det är också en sådan där grej jag sällan ids göra. Alltid ris framför pasta dock!Älskar ris, jasminris ska det vara. Är ingen potatisperson, men gillar mjölig potatis. Men jasminris är gooott!![]()
När jag gör matlådor som jag fryser in varierar jag mellan pasta och ris för att ha något att variera mellan, men jag föredrar helt klart risen, det är mycket godare. Ris är helt klart underskattatJag gillar potatis men det är också en sådan där grej jag sällan ids göra. Alltid ris framför pasta dock!![]()
Jag har aldrig ätit risotto i vuxen ålder. Effektivt avskräckt av det skolbespisningen serverade under det namnet.Haha, jag brukar liksom glömma bort att det finns!Märkligt för det är så himla gott och jag älskar ris! Synd att det är så besvärligt att laga till.
Oj. Vår skolrisotto är jättegod och den kalla vitlökssåsen också.Jag har aldrig ätit risotto i vuxen ålder. Effektivt avskräckt av det skolbespisningen serverade under det namnet.
Uncle Ben-ris, ärtor, tärnad burkskinka
Plus nån äcklig kall sås
Begriper att det inte liknar, men äcklet sitter så djupt att jag inte testat
![]()
Åh jösses, det lät illa! Skobespisningen har förstört mången rätt för mig också tyvärr. Vår skolmat var bortom gräslig.Jag har aldrig ätit risotto i vuxen ålder. Effektivt avskräckt av det skolbespisningen serverade under det namnet.
Uncle Ben-ris, ärtor, tärnad burkskinka
Plus nån äcklig kall sås
![]()
![]()
Frusen pasta klarar jag inte alls, men praktiska kolhydrater är det ju!När jag gör matlådor som jag fryser in varierar jag mellan pasta och ris för att ha något att variera mellan, men jag föredrar helt klart risen, det är mycket godare. Ris är helt klart underskattat![]()
Frusen pasta klarar jag inte alls, men praktiska kolhydrater är det ju!
Den enda pasta jag Verkligen gillar och väljer är typ gnocci... och det är väl inte ens pasta egentligen?Men ja, alla typer av ris!
Särskilt ugnsbakad eller stekt så att den blir både krispig och lite seg!Gnocchi är min räddare i vardagen.Potatis men som går snabbare att laga än pasta, världens grej ju!
Snören påminde mig om en vän från Nya Zeeland som alltid kallar dom för danger noodleJag har diskuterat livets vara eller icke vara med två mycket ilskna snören
Är/var ute på promenad med hunden och på en grusväg låg det två ganska stora huggormar (tror jag, snokar har väl inte ränder?). Precis i hjulspåret och även om vägen knappast kan anses högtrafikerad så kör det ändå bilar på den med jämna mellanrum. Alltså en olämplig plats för ett sådant snöre att vistas på. Sparkade försiktigt lite grus på den första, krävdes en del övertalning och den väste högt och ljudligt men flyttade sig faktiskt. Den andra var inte lika enkel, men efter att ha beväpnat mig med en gråbo så gick den med på att avlägsna sig. Inte utan att göra utfall mot växten dock. Men, snörena blev bara sura, inte omgjorda till band
Nu ska jag och hunden ta oss hemåt. Cirka två timmars promenad hittils![]()
HauptVilken lakritskalender?![]()
Alltså sånt tittar jag inte på andra och hur mina kläder bekymrar jag mig inte om direkt.Ok jag har inte problem med håren på textilier.
Jag tänker på allergiker.Alltså sånt tittar jag inte på andra och hur mina kläder bekymrar jag mig inte om direkt.
Nope rope kan man väl också säga, apropå snörenSnören påminde mig om en vän från Nya Zeeland som alltid kallar dom för danger noodle![]()