Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag brukar liksom glömma bort att det finns! :D Märkligt för det är så himla gott och jag älskar ris! Synd att det är så besvärligt att laga till.
Älskar ris, jasminris ska det vara. Är ingen potatisperson, men gillar mjölig potatis. Men jasminris är gooott! :d

• Gilla
Reactions: Sel
Skönt med arbetskläder då slipper man bry sig. Ingen märker heller att man rockar sockorna varje dag tack vare arbetsskor. Haha
Rocka sockarna gör jag ändå, ingen bryr sig. Men arbetskläder har inte vi, det är bara vårdnära personal som har. Positivt på ett sätt, men ibland känns det lite som en nackdel när man knappt hittar något vettigt att ha på sig. :D

Jag gillar potatis men det är också en sådan där grej jag sällan ids göra. Alltid ris framför pasta dock! :)
När jag gör matlådor som jag fryser in varierar jag mellan pasta och ris för att ha något att variera mellan, men jag föredrar helt klart risen, det är mycket godare. Ris är helt klart underskattat :D

Haha, jag brukar liksom glömma bort att det finns! :D Märkligt för det är så himla gott och jag älskar ris! Synd att det är så besvärligt att laga till.
Jag har aldrig ätit risotto i vuxen ålder. Effektivt avskräckt av det skolbespisningen serverade under det namnet.
Uncle Ben-ris, ärtor, tärnad burkskinka
Plus nån äcklig kall sås

Begriper att det inte liknar, men äcklet sitter så djupt att jag inte testat
:(

Jag har aldrig ätit risotto i vuxen ålder. Effektivt avskräckt av det skolbespisningen serverade under det namnet.
Plus nån äcklig kall sås

Oj. Vår skolrisotto är jättegod och den kalla vitlökssåsen också.

Plus nån äcklig kall sås

Åh jösses, det lät illa! Skobespisningen har förstört mången rätt för mig också tyvärr. Vår skolmat var bortom gräslig.

Nej, det enda rätten du beskriver och äkta risotto har gemensamt är riset. Och knappt det, för risotto brukar göras med ett helt annat slags ris än det som är standard i skolbespisningen. Det är aldrig för sent att visa äckliga skolmatsminnen långfingret och prova något nytt. :)

/mvh en som blev tvingad att smaka den läbbiga burkskinkan, inte vågade äta någon skinka alls på 20 år, men sedan provade igen och se... det kunde faktiskt vara gott!

När jag gör matlådor som jag fryser in varierar jag mellan pasta och ris för att ha något att variera mellan, men jag föredrar helt klart risen, det är mycket godare. Ris är helt klart underskattat :D
Frusen pasta klarar jag inte alls, men praktiska kolhydrater är det ju! :)
Den enda pasta jag Verkligen gillar och väljer är typ gnocci... och det är väl inte ens pasta egentligen? :DMen ja, alla typer av ris!

Jag håller inte skolmaten mot personalen vill jag bara markera. All mat kom färdig från storköket i Jörn och värmdes upp i sådana där plåtbehållare så att den serverades ångad. Inte en krispig kant så långt ögat kunde nå, allt var liksom blött och överkokt och vederstyggligt. Det kan inte ha varit så kul att servera.
Det enda som funkade var typ soppor och grytor, som ju ska vara lite blött. 😅

Jag har diskuterat livets vara eller icke vara med två mycket ilskna snören :D

Är/var ute på promenad med hunden och på en grusväg låg det två ganska stora huggormar (tror jag, snokar har väl inte ränder?). Precis i hjulspåret och även om vägen knappast kan anses högtrafikerad så kör det ändå bilar på den med jämna mellanrum. Alltså en olämplig plats för ett sådant snöre att vistas på. Sparkade försiktigt lite grus på den första, krävdes en del övertalning och den väste högt och ljudligt men flyttade sig faktiskt. Den andra var inte lika enkel, men efter att ha beväpnat mig med en gråbo så gick den med på att avlägsna sig. Inte utan att göra utfall mot växten dock. Men, snörena blev bara sura, inte omgjorda till band :up:
Nu ska jag och hunden ta oss hemåt. Cirka två timmars promenad hittils :)
Snören påminde mig om en vän från Nya Zeeland som alltid kallar dom för danger noodle :D

Var trött och inte alls sugen på en löprunda. Men det blir ju alltid så bra, ändå! Frisk luft, reflexväst, susade ner för backarna i världens fart.

IMG_2452.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn