Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De flesta av oss om bor i närheten är rätt trötta på tugget sen snart 30 år...Borde kanske först se till att ens finns TVÅ spår norr om Gävle....Ostlänken är en nödvändig kapacitetssökning av södra stambanan. Man kan absolut anse att befintliga järnvägens underhåll är alltför dåligt. Men positiva bieffekter av att bygga de nya spåren är att man både får bort stora flaskhalsar i vårt område, och att man sen kan utföra underhåll på den järnväg som finns idag utan att avstanna trafiken.
Även jag bor i närheten.De flesta av oss om bor i närheten är rätt trötta på tugget sen snart 30 år...
Jo det kunde skötts smidigare, särskilt för de som är inlösta redan eller väntar....Men vi får väl se när det till slut blir så pass av och färdigställtÄven jag bor i närheten.Jag säger inte att processen inte kunde gått snabbare (det kunde den absolut) jag motiverade bara varför det är ett i mina ögon nödvändigt infrastrukturprojekt. Tyvärr är motståndarlobbyn ihärdig och säljer in idéerna om att det är dyrt och onödigt till alla som vill lyssna. Åtminstone det sistnämnda är inte sant. Det första beror lite på vilken kontext och tidsperspektiv man ser saken i.
I den grå forntiden jublade kommunpolitikerna över möjligheten att få 2000-tåg till vår station.Även jag bor i närheten.Jag säger inte att processen inte kunde gått snabbare (det kunde den absolut) jag motiverade bara varför det är ett i mina ögon nödvändigt infrastrukturprojekt. Tyvärr är motståndarlobbyn ihärdig och säljer in idéerna om att det är dyrt och onödigt till alla som vill lyssna. Åtminstone det sistnämnda är inte sant. Det första beror lite på vilken kontext och tidsperspektiv man ser saken i.
Min arbetsplats har kört mycket på tåg, men av det jag hört blir det färre och färre ställen det finns möjlighet att komma in med lastbil till tågspåret.I den grå forntiden jublade kommunpolitikerna över möjligheten att få 2000-tåg till vår station.
Vi sompendlade var mest trötta på diskussionen. Ingen av oss vanliga dödliga hade råd med de biljetterna. Det var då ett rent lyxprojekt för folk som inte betalade sina egna biljetter.
Tycker att mycket av trafikpolitiken varit märklig. Bastrafik bortprioriteras. Industrier väljer bort tågen pga långsamhet och opålitlighet. De väljer hellre lastbil. Pendlare behöver vara tålmodiga. Vet folk somhade kunnat åka tåg och gärna valt det. Men bil är enda alternativet för att vara på jobbet i tid.
Märkligt att regering efter regering misskött rälsbunden trafik så illa.
Det finns en bukefalist som flög till Asien för mellan 20 och 30 kr. Eller det var iaf under 100 kr. Fyndpris.Under en period hade SJ sistaminuten-pris på biljetter. Jag kunde åka till huvudstaden i första klass för 1 kr.
Konduktören bara skakade på huvudet![]()
Två timmar tog det. Två stycken av den bästa modellen, nyskick till halva priset, 45 minuter bort.Efter att ha letat i månader efter två begagnade cykelhållare av en viss modell för takräcke - de säljs hela tiden över hela landet utom i Halland - köpte jag precis två nya på nätet. Det betyder att en Blocketannons med två fräscha begagnade till halva priset, i mitt närområde, kommer upp inom en timme...![]()
Mm … det går att underhålla Malmbanan om Ostlänken får ökad kapacitet … Typ inte.Ostlänken är en nödvändig kapacitetssökning av södra stambanan. Man kan absolut anse att befintliga järnvägens underhåll är alltför dåligt. Men positiva bieffekter av att bygga de nya spåren är att man både får bort stora flaskhalsar i vårt område, och att man sen kan utföra underhåll på den järnväg som finns idag utan att avstanna trafiken.