Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt batteriladdaren på min extrabil, blir spännande att se om den startar sen. Isåfall blir det byte av bakdäck och sedan besiktning. Den är inte lika pigg (läs snabb 😇) som den jag kör nu. Men å andra sidan har den fungerande AC och tonade rutor.

Nu är det nog. Skulle va framme 16.45. Nu senaste budet är 22.00
Nä fy fasen vad du råkar ut för! Det var lite småkaosigt på Stockholm C när jag var där för att byta till nattåget, det verkar väldigt struligt med tågen som går väst/öst just idag. Du har mina sympatier! :(

Jag har bättre tur än ovan och har just tagit helg med rosévin, ostbågar och EM i ridsport i min lilla sovvagnskupé. Otroligt glad att 1) det finns AC och 2) jag betalade lite extra för att få en helt egen kupé på vägen upp. Otroligt värt! Nu ska jag fortsätta njuta av hoppningen, bäst att passa på medan täckningen är tillräckligt bra :)

Mm … det går att underhålla Malmbanan om Ostlänken får ökad kapacitet … Typ inte.
Malmbanan är Sveriges viktigaste järnväg och den är bara enkelspårig (med stickspår för möten). LKAB har varit tvungna att minska på malmexporten pga att Malmbanan är för dålig.
Min arbetsgivare vill köra produkter på tåg upp till Kiruna, men de fick inte det... Tror de var tvungna att hämta på tåg typ 30 mil bort.

Nä fy fasen vad du råkar ut för! Det var lite småkaosigt på Stockholm C när jag var där för att byta till nattåget, det verkar väldigt struligt med tågen som går väst/öst just idag. Du har mina sympatier! :(
Tack! Vill ha det som du?!
Jag o en till jag hängde med på stationen i alla dessa timmar har nu hoppat på tåg som inte finns i nån tidtabell. Nu när de började köra sa de att ”vi har vaskat fram detta”. Men vi har inte rätt biljetter så vi får väl se. :rofl:

Tack! Vill ha det som du?!
Jag o en till jag hängde med på stationen i alla dessa timmar har nu hoppat på tåg som inte finns i nån tidtabell. Nu när de började köra sa de att ”vi har vaskat fram detta”. Men vi har inte rätt biljetter så vi får väl se. :rofl:
Följetången fortsätter. Tågvärden kollar inte ens biljetter utan frågar var alla ska. Just nu sitter här några australiensare och behöver kex. Så en annan familj delar. Jag har bara lite chips kvar.
Sa jag att vi nu står stilla ute i skogen?

Följetången fortsätter. Tågvärden kollar inte ens biljetter utan frågar var alla ska. Just nu sitter här några australiensare och behöver kex. Så en annan familj delar. Jag har bara lite chips kvar.
Sa jag att vi nu står stilla ute i skogen?
Allt som har hänt med tågen de senaste dagarna är ju i princip bisarrt. Och så uppmanas man att välja tåg över flyg och bil... 🤪 Det är ju inte säkert att man har tid att spendera mycket mer tid på resande fot än man hade planerat att göra!

@Hippocampus Jo tack, jag fick väldigt mycket intrycket av att det var så pass struligt att det var lite "whatever floats your boat" som gällde på Sthlm C. Hörde en tågvärd förklara för en annan passagerare att de försöker fokusera på att få fram de tåg som fortfarande har en chans att komma fram något sånär i tid, vilket alltså innebär att de som redan är väldigt sena prioriteras lite annorlunda. Vet inte om det gäller för alla tåg eller om det hjälper dig (antagligen inte), men ändå.

Mm … det går att underhålla Malmbanan om Ostlänken får ökad kapacitet … Typ inte.
Malmbanan är Sveriges viktigaste järnväg och den är bara enkelspårig (med stickspår för möten). LKAB har varit tvungna att minska på malmexporten pga att Malmbanan är för dålig.
Fast DET har jag verkligen inte påstått. Alla som inte vill missförstå begrips nog att jag pratar om underhåll på Södra stambanan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund