Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
😅 jag låter bli att åka tåg och roar mig istället med att måla 2 h nu i kväll. Kom en bit till och slog nog ihjäl närmare 50 bromsar som tyckte att de kunde äta av mig.🙄 I morgon är det lika varmt och då ska vi hjälpa dottern med sambo att flytta till deras första alldeles egna ( nåja banken äger väl en del också) lägenhet. :) Lite skönt att det bara är några minuter med bil mellan deras hyreslägenhet och deras nya så det borde gå fort. De har kört iväg första lasset med lådor idag och kör ytterligare ett I morgon bitti innan vi kommer och hjälper till med de tunga grejerna. :)

Pust så svettigt att jobba i denna hetta. La mig en stund i solen på träbänken i ena navestadsringen och värmen mitt mellan alla betongbyggnader och skulpturer, gosh vad det brände från träet genom mina tunna plagg. Njöt en stund innan jag flydde in i den svala lokalen. Hoppas verkligen luftkonditioneringen funkar på bussen till västkusten och sambon, får nog gardera mig med extra vätska oavsett! Nu blir det skönt med långhelg och även pållan får lite ledigt 🥰.

Ännu mer tågtrubbel ikväll... 🤪
Stora delar av Göteborg har drabbats av strömavbrott, enligt GP.
Det är strax över 50 000 hushåll strömlösa.
– Det står felsökning pågår, så man är ute och letar, säger Claes Niklasson, tjänsteman i beredskap på Göteborg energi.
Det är stopp på alla spårvagnslinjer på grund av elfelet, uppger Västtrafik.
Även tågtrafiken påverkas.
(Aftonbladet)

Ännu mer tågtrubbel ikväll... 🤪
Stora delar av Göteborg har drabbats av strömavbrott, enligt GP.
Det är strax över 50 000 hushåll strömlösa.
– Det står felsökning pågår, så man är ute och letar, säger Claes Niklasson, tjänsteman i beredskap på Göteborg energi.
Det är stopp på alla spårvagnslinjer på grund av elfelet, uppger Västtrafik.
Även tågtrafiken påverkas.
(Aftonbladet)
Bahahahahahahahahahahahahaha.

Här har det röjts i blivande lägenheten, hittade en massa dvd:er och några kassettband. Tror inte sådana används så mycket nuförtiden?

Var sedan ute på en joggingtur med hunden. Kom tillbaka och skulle gå och ta hand om en häst, då ville tuppen slåss :cautious:. Han blev mycket kränkt över att bli fångad och buren, men nu kommer han nog ihåg att han inte ska tjafsa med mig ett tag. Jag kommer då inte bli jagad av två kilo tamfågel :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund