Har precis haft en surrealistiskt samtal med vår växthusleverantör. Jag ber om monteringsanvisnining för polykarboraten. Han säger att vi fått den. Nej svarar jag. Vi har fått en karta över de olika delarna. Inte i vilken ordning de ska monteras. Han svarar då att det blir så mycket papper... Då frågar jag honom om han kan förklara i vilken ordning det ska göras. Han säger då att nockprofilen ska sitta längst upp på taket så det inte regnar in. Jag frågar återigen i vilken ordning det ska monteras. Får igen förklarat att nocken ska sitta längst upp. Nu får jag nog och säger -Jag är inte dum i huvudet. Jag vill veta om vi ska montera plasten sektion för sektion. Då säger han igen: - Nockprofilen ska sitta längst upp så det inte regnar in. Jag ger upp.
Hade också en fråga om plasten ska sågas ur för att ge rum åt gångjärnen på dörren eller monteras på plasten. Han svarade då att gångjärnen ska sitta på metallen. Jag upprepar- Vi ska alltså såga ur plasten för gångjärnen? Han förstår inte utan börjar förklara för mig att dörren är delbar så det går att öppna överdelen om en kapar plasten. DUH! Jag ber honom skicka bild på hur gångjärnen och plasten sitter på dörren. En närbild. Då skickar han en bild på en dörr med gångjärn utan plast på dörren.
Inte hans bästa dag på jobbet.
Hade också en fråga om plasten ska sågas ur för att ge rum åt gångjärnen på dörren eller monteras på plasten. Han svarade då att gångjärnen ska sitta på metallen. Jag upprepar- Vi ska alltså såga ur plasten för gångjärnen? Han förstår inte utan börjar förklara för mig att dörren är delbar så det går att öppna överdelen om en kapar plasten. DUH! Jag ber honom skicka bild på hur gångjärnen och plasten sitter på dörren. En närbild. Då skickar han en bild på en dörr med gångjärn utan plast på dörren.
Inte hans bästa dag på jobbet.