Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis haft en surrealistiskt samtal med vår växthusleverantör. Jag ber om monteringsanvisnining för polykarboraten. Han säger att vi fått den. Nej svarar jag. Vi har fått en karta över de olika delarna. Inte i vilken ordning de ska monteras. Han svarar då att det blir så mycket papper... Då frågar jag honom om han kan förklara i vilken ordning det ska göras. Han säger då att nockprofilen ska sitta längst upp på taket så det inte regnar in. Jag frågar återigen i vilken ordning det ska monteras. Får igen förklarat att nocken ska sitta längst upp. Nu får jag nog och säger -Jag är inte dum i huvudet. Jag vill veta om vi ska montera plasten sektion för sektion. Då säger han igen: - Nockprofilen ska sitta längst upp så det inte regnar in. Jag ger upp.
Hade också en fråga om plasten ska sågas ur för att ge rum åt gångjärnen på dörren eller monteras på plasten. Han svarade då att gångjärnen ska sitta på metallen. Jag upprepar- Vi ska alltså såga ur plasten för gångjärnen? Han förstår inte utan börjar förklara för mig att dörren är delbar så det går att öppna överdelen om en kapar plasten. DUH! Jag ber honom skicka bild på hur gångjärnen och plasten sitter på dörren. En närbild. Då skickar han en bild på en dörr med gångjärn utan plast på dörren.
Inte hans bästa dag på jobbet.

Suttit på balkongen ett litet tag men så fort det blir sol (sydväst) så är det olidligt så gick in igen i den svala lägenheten. Har lyckats klura ut en lösning till balkongdörren, bara ett snöre från innerhandtaget till balkongräcket. Trots att hon gräver ursinnigt så kommer hon inte ut 😾

27 grader och strålande sol. Inte min smartaste idé att gräva ned mina planteringar nu 😅 Blev halvblind av svett mot slutet så en sitter lite närmare en annan än vad jag hade tänkt men det får duga! :angel:

Har haft ytterligare en härlig dag i Gbg med fantastiska vänner.
Nu har de åkt hem och jag väntar på en annan kompis som ska hämta upp mig för hemfärd hem till henne i Olofstorp.
IMG_5746.webp

Sitter på ett cafe på en uteservering. Fick mig ett gott skratt jag frågade om de hade en bricka för jag hade både glas, kopp och tallrik att bära. En ung kille sa att ja det har vi ju men det är lite ute att använda det 😄:rofl::laugh:

Bra att veta att jag är för gammal för den här moderna tiden :rofl::laugh::cool:

Förmodligen gör jag nu bort mig gruvligt när jag nu snart dessutom är så old fashioned att jag också bär in brickan. :cool:

Puh! Jag överlevde … att vara i stan i 30˚ är inget vidare. När jag kom hem och klev in i lägenheten så kändes det t.o.m. svalt, trots att det var 25˚ inne.
Slökollar hoppningen, har ingen koll på ställningen. Intresserad. Not really!

Sitter på ett cafe på en uteservering. Fick mig ett gott skratt jag frågade om de hade en bricka för jag hade både glas, kopp och tallrik att bära. En ung kille sa att ja det har vi ju men det är lite ute att använda det 😄:rofl::laugh:

Bra att veta att jag är för gammal för den här moderna tiden :rofl::laugh::cool:

Förmodligen gör jag nu bort mig gruvligt när jag nu snart dessutom är så old fashioned att jag också bär in brickan. :cool:
Va? Är det ute att använda brickor :confused: ? Tycker var jag än kommer - om det inte är bordsservering förstås - finns det brickor att ta. Och brickställningar där man ska lämna tillbaka sin bricka. Hur ska man annars flytta med sig en massa saker till sitt bord?!

I gar akte Jag och mina gaster till en "outletmall". Det var 35*C och en mall dar man gar utomhus mellan butiker. 😳 Vi var ganska mora nar vi kom hem ... hittade rester och bara satt resten av kvallen. I dag ska vi ta en lugn morgon innan vi gar in till sta'n pa "Farmer's Market" och sedan vandrar langst var "fingata" med sma butiker, vinprovning, bryggerier, och annat kul innan vi gar till en av pubarna och ater.

Och nu ar det dags att starta dagen med 30 minuter pa min eliptic innan frukost. I dag ska det som tur ar inte bli mer ar 28-30*C

Har precis kommit hem från Ikea. Det var skönt med en utflykt dit idag. Svalt och skönt inne i varuhuset, galet varmt ute överallt. Sambon hade petat ihop en lång shoppinglista och vi lyckades få ihop allting. Nu har vi äntligen galgar att hänga upp kläder på, underlägg att ha kastruller på osv :p Allt vi haft innan har blivit fullständigt utslitet eller helt enkelt inte funnits i tillräckligt stort antal här hemma. Ikväll tänker jag ta en ordentlig långpromenad, när det blivit svalt igen...

Ätit middag. Bara en portion revbensspjäll kvar efter den här dagen. Blir tradigt att äta samma sak flera dagar i rad, men skönt att slippa laga någon mat, tom hacka och fixa. Ta ut köttet ur kylen. Skiva lite tomater och rödlök. Skvätt över fling salt och balsamvinäger. Klart.

Läst igenom mitt manus så långt jag kommit i redigeringen. Cirka 45000 ord. Tog halva dagen flex och lade mig på en filt i solen med ett utskrivet manus idag. tog sina modiga 4,5 timme men så värt det. Har gett mig överblick och helhet och en god plattform att stå på inför fortsatta redigeringsprocessen.

Finns såklart mycket att jobba med även i den redigerade delen men känner iallafall att historien hänger ihop.

Tyckte att det var lite för varmt att dra igång rödmålning så tog istället fram varmluftpistolen och började skrapa mitt blivande linneskåp.😅 Men nu blir det paus och återhämtning! Ikväll blir det räkmackor till kvällsmat! :)
20250717_180400.webp

Kom på att jag skulle lägga in en bild också, det har flagnat rätt rejält annars hade jag använt det som det var, insidan kommer jag bara att skura. Det blir nog samma färg som det har varit, eventuellt samma som vi har på panelen i trappen. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund