Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket nöjd med att ha kommit ihåg att min favorit på subway är "dagens sub" idag, så att jag kunde köpa den till bra pris. Nu har jag fått i mig en bra lunch och ska nog orka jobba till kvällen också. Ganska skönt på ett sätt att vara inomhus när det är så galet varmt som nu. I förmiddags sov jag lite i skuggan på balkongen igen :p

Jag bestämde att jag skulle till Stockholm. Det får lösa sig. Nu åker jag buss hemifrån. Har dock inte bokat boende eller hemresa.
Men gjorde en ”smart” sak. Hittade en 1 klass biljett från Göteborg till Sthlm, o även om det inte blir fin-åkande (inget sånt tåg) så får jag tillgång till loungen i Göteborg. Där finns det fika, mackor osv. Så det blir billigare än 2a klass biljett+ lunchmacka på stan.

Loungen är trevlig på frukosten brukar de iallafall ha en trevlig liten buffe inte riktigt som hotellfrukost men ändå fullt tillräckligt. Själv åker jag alltid VR-tåg mellan Göteborg och Stockholm halva priset oftast mot SJ och bra och fräscha tåg.

Efter att ha letat i månader efter två begagnade cykelhållare av en viss modell för takräcke - de säljs hela tiden över hela landet utom i Halland - köpte jag precis två nya på nätet. Det betyder att en Blocketannons med två fräscha begagnade till halva priset, i mitt närområde, kommer upp inom en timme... :angel:

Efter att ha letat i månader efter två begagnade cykelhållare av en viss modell för takräcke - de säljs hela tiden över hela landet utom i Halland - köpte jag precis två nya på nätet. Det betyder att en Blocketannons med två fräscha begagnade till halva priset, i mitt närområde, kommer upp inom en timme... :angel:

Garanterat :p :D

Hemmafix, har monterat några lådor i sonens garderob, skruvat upp en krokstång över spisen och byggt en hylla till köket. Borde sätta upp en rullgardin i sonens rum också men just nu hittar jag inte beslagen trots att jag såg dom i en zippåse igår :cautious:

Nu äter jag sen lunch, ikväll ska jag ut och äta med en kompis

Sitter på ett stillastående tåg efter att ha klarat av ca 15% av den 29 timmar långa resan till Kebnekaise Fjällstation (och då har jag inte räknat med de timmar det tog mig att resa över från Skottland igår). Nu totalstopp i Katrineholm vilket innebär att vi sitter i Åby och väntar på att bli omdirigerade via Nyköping. Håll en tumme för att det inte tar mer än 1,5h, för då missar jag nattåget 😬

Sitter på ett stillastående tåg efter att ha klarat av ca 15% av den 29 timmar långa resan till Kebnekaise Fjällstation (och då har jag inte räknat med de timmar det tog mig att resa över från Skottland igår). Nu totalstopp i Katrineholm vilket innebär att vi sitter i Åby och väntar på att bli omdirigerade via Nyköping. Håll en tumme för att det inte tar mer än 1,5h, för då missar jag nattåget 😬
Oj då vad har hänt i stan då?

Tjoho, vi rullar igen! Just nu i alla fall...

Tappat upp 21 kg honung. Använde lite trevliga lock.

Bifogade filer

• 20250718_154514.webp
    20250718_154514.webp
    168,7 KB · Visningar: 55
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter