Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Whoop! Har bokat tid för passet den 28:e Oktober, men såg också i morse att det fanns en ledig tid nu på Måndag.
Det var lite väl snabbt för mig som måste ordna med djurpassning och tågbiljetter, men det verkar i alla fall som att det trillar in lite tider då och då. Avbokningar och liknande antar jag. Jag får hålla koll medan jag i alla fall har den bokade tiden som säkert kort!

Igår fick jag sätta i ny provisorisk fyllning i tanden, i morse hade det lossnat igen, antagligen har jag gnisslat tänder i natt. Vet inte om jag ska sätta i en ny bit nu eller vänta tills imorn. Kruxet är att man inte ska tugga på två timmar så väntar jag till imorgon får det bli först efter frukost.
Dessutom är det så himla svårt att klämma ur cementen ur tuben, måste nog använda en tång.

Har landat i min kompis lägenhet på STF Kebnekaise och känner mig som en ny människa efter en oerhört noggrann dusch följt av iskall öl och lite god mat. Passar på att slösurfa lite medan nämnda kompis duschar. Vandringen hit gick över förväntan trots närmare 27 grader och strålande sol hela tiden, den sista timmen (av totalt 6) var lite onödigt varm och tung men jag räddades av att jag hade mycket vatten med mig och kunde doppa kepsen i diverse bäckar längs vägen. Nu ser jag fram emot att inte röra en fena på ganska många timmar!

Blä, den torra värmen har blivit fuktig så den nyss avslutade promenaden var klibbig. :wtf:
Gett hundarna mat och nu har jag två kg kycklingfärs i ugnen som kokar tillsammans med havregryn. Märkte att varulven mår bättre på havregryn än ris så havregryn it is. När det här är klart så tar jag fram nötfärs ur frysen istället, luktar kycklingfis i köket och även hundarnas fisar är inte att leka med. :yuck:

Jag har även fått in några stora, feta spyflugor efter jag haft badrumsfönstret öppet. Nu är det stängt, några har jag lyckats schasa ut, en var så trött i värmen att jag kunde mosa den och nu sitter det fyra på köksfönstret där jag inte kommer åt dem. Hatar flugor, död åt dem! :rage:

Blä, den torra värmen har blivit fuktig så den nyss avslutade promenaden var klibbig. :wtf:
Gett hundarna mat och nu har jag två kg kycklingfärs i ugnen som kokar tillsammans med havregryn. Märkte att varulven mår bättre på havregryn än ris så havregryn it is. När det här är klart så tar jag fram nötfärs ur frysen istället, luktar kycklingfis i köket och även hundarnas fisar är inte att leka med. :yuck:

Jag har även fått in några stora, feta spyflugor efter jag haft badrumsfönstret öppet. Nu är det stängt, några har jag lyckats schasa ut, en var så trött i värmen att jag kunde mosa den och nu sitter det fyra på köksfönstret där jag inte kommer åt dem. Hatar flugor, död åt dem! :rage:

Wilma?

• Gilla
Reactions: Sel
Solnedgång, glatt föl, bok, whisky, nu äntligen lagom varmt, uteplats. Rätt gött helt enkelt.

Bifogade filer

• IMG_8610.webp
    IMG_8610.webp
    382,9 KB · Visningar: 47
Wilma?
Hon har blivit lat, jagar ju inte ens mössen i huset när vi varit där, tro inte att hon jagar annat än ostkrokar! 😾
Men vi ska ner iaf två veckor i augusti, möss eller inga möss. Fika? :up:
Jag har semester i augusti, pm'a när du planerar att fara ner eller upp så kan vi väl ses på fika hemma eller i stugan :up:

Såg precis en annons på Marketplace där någon säljer ett "antikt kök". Köket såg i mina ögon ganska nytt och fräscht ut, bara med betydligt stabilare köksluckor än många nya nu som mest verkar vara ihåliga och skramlande. Även om jag såklart tycker att man ska få ändra hus så att de blir som man själv vill ha dem, så har jag SÅ svårt att förstå hur någon kan vilja renovera bort ett så otroligt bra kök. Måla om skåpluckorna bara så ser det utmärkt ut?

Såg precis en annons på Marketplace där någon säljer ett "antikt kök". Köket såg i mina ögon ganska nytt och fräscht ut, bara med betydligt stabilare köksluckor än många nya nu som mest verkar vara ihåliga och skramlande. Även om jag såklart tycker att man ska få ändra hus så att de blir som man själv vill ha dem, så har jag SÅ svårt att förstå hur någon kan vilja renovera bort ett så otroligt bra kök. Måla om skåpluckorna bara så ser det utmärkt ut?
Köksrenoveringar som koncept har fascinerat mig väldigt länge - men är å andra sidan i andra änden av skalan som bott i ett kök renoverat 1990 och tycker det uppfyller mina önskemål endast med små förändringar under åren.

Varit ohemult mätt och salladssugen mest hela dagen (eller iaf efter lunchen). Så gjorde två megafyllda varma mackor till middag :rofl:

Sviiingoda förvisso. Nu ska jag bälga i mig vatten och stappla till sängs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund