Jag är så glad att vi inte har samma vänner!![]()
Vi är ju kusiner, hon är yngre än mig och jag har ingen aning om vem som influerat henne att bli såhär
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är så glad att vi inte har samma vänner!![]()
Det är många saker med Sverige som jag brukar tänka att det måste vara jättesvårt för utländska turister. Nu kan du ju i alla fall språket, men annars måste det vara hur besvärligt som helst att utföra vissa saker här! Det finns ju t.ex. ofta ingen att fråga om hjälp på tågstationer och liknande utan allt ska skötas från en maskin. Och gud nåde dig om du skulle hamna på ett tåg utan biljett = dryga böter....*vilket för övrigt är katastrofalt dåligt i så fall, jag lär knappast vara den enda "utländska" personen som åker tåg med dem...
Äsch nästan allt kan ju skötas på nätet med sitt svenska Bank-ID - hur svårt kan det vara…..Det är många saker med Sverige som jag brukar tänka att det måste vara jättesvårt för utländska turister. Nu kan du ju i alla fall språket, men annars måste det vara hur besvärligt som helst att utföra vissa saker här! Det finns ju t.ex. ofta ingen att fråga om hjälp på tågstationer och liknande utan allt ska skötas från en maskin. Och gud nåde dig om du skulle hamna på ett tåg utan biljett = dryga böter....![]()
Eller hurÄsch nästan allt kan ju skötas på nätet med sitt svenska Bank-ID - hur svårt kan det vara…..
Allt för Skottland!Ja, men fotvandra helst dit för något annat kan vi nog inte lita på tror jag!
Ishotellet i Jukkasjärvi kanske? De har en del som är fryst året om.Och ja, är det någon som har tips på vad man kan hitta på i Kiruna en molnig söndag i juli får ni gärna hojta. Helst något som inte innefattar så mycket gående, mina fötter hälsar att 4,5 mils vandring de senaste tre dagarna räcker gott och väl![]()