Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
*vilket för övrigt är katastrofalt dåligt i så fall, jag lär knappast vara den enda "utländska" personen som åker tåg med dem...
Det är många saker med Sverige som jag brukar tänka att det måste vara jättesvårt för utländska turister. Nu kan du ju i alla fall språket, men annars måste det vara hur besvärligt som helst att utföra vissa saker här! Det finns ju t.ex. ofta ingen att fråga om hjälp på tågstationer och liknande utan allt ska skötas från en maskin. Och gud nåde dig om du skulle hamna på ett tåg utan biljett = dryga böter.... :cautious:

Det är många saker med Sverige som jag brukar tänka att det måste vara jättesvårt för utländska turister. Nu kan du ju i alla fall språket, men annars måste det vara hur besvärligt som helst att utföra vissa saker här! Det finns ju t.ex. ofta ingen att fråga om hjälp på tågstationer och liknande utan allt ska skötas från en maskin. Och gud nåde dig om du skulle hamna på ett tåg utan biljett = dryga böter.... :cautious:
Äsch nästan allt kan ju skötas på nätet med sitt svenska Bank-ID - hur svårt kan det vara…..

Varit ute i trädgården och kollat läget för dagen. En gurka hade vält inne i växthuset och sniglarna har massakrerat löken i pallkrage. Får fixa när maken är hemma och kan ta över barnet. Svårt att hålla koll på barn och greja med växter samtidigt.

Nu regnar det ett fint sommarregn och vi har gått in igen.
Väl inne började kylskåpet låta konstigt och en röd lampa blinka. Sluta, jag har ingen lust att köpa nytt!

Letar ramper till ena hunden som troligen har fått diskbråck. Mår rätt bra ändå, så veterinär rekommenderade besök på måndag om hon inte blir värre. Panodil som smärtstillande hjälpte henne, och så lite nova sonic på det så kommer svansen upp när vi pratar med henne.

Men det kom verkligen från ingenstans. Var hos svärmor, åkte hem, 3,5 h i bil. Och när vi var framme så ville hon inte hoppa över staketet till parkeringen. Och sen väl inne så ville hon inte hoppa ner från soffan och verkade väldigt besvärad. Och det ser så himla dramatiskt ut när en hund som brukar ha svansen som en stor plym över ryggen helt plötsligt släpar den.

Vad bra att vi ska flytta på onsdag. Verkligen perfekt timing. Men men, hon fick kastreras akut en vecka innan vårt bröllop också så det är helt enlig standard. Tur att vi flyttar till en lägenhet som är större så att vi har plats med ramper till alla möbler hon vill vara uppepå.

Nu har jag gått runt med Google lens och översatt alla lappar, förutom svenska och engelska var det japanska, spanska, finska, bosniska, hindi och några mer som jag glömt 😂
Fattar ni mängden lappar 😅
Har ett gäng andra också som det finns absolut inget bakom soffan, nästa ledtråd hittar du bakom spegeln, titta i spegeln för nästa ledtråd osv.
Måste ändå ge dem ett A for effort. De har även ramat in en bild på en kille jag dejtade ett tag och ställt bredvid min säng 😂
Screenshot_20250727_111244_Google.webp

Och ja, är det någon som har tips på vad man kan hitta på i Kiruna en molnig söndag i juli får ni gärna hojta. Helst något som inte innefattar så mycket gående, mina fötter hälsar att 4,5 mils vandring de senaste tre dagarna räcker gott och väl :p
Ishotellet i Jukkasjärvi kanske? De har en del som är fryst året om.
Fast det är ju en bit dit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn