Mineur
Moderator
Jamen verkligen! Det stod faktiskt en annan person på stationen igår, en stackars förvirrad polsk turist som var lika ovetande som jag (därav min teori att det kan ha med utländskt telefonnummer att göra). Jag hade ju som sagt fördelen att i alla fall förstå språket och ha viss insikt i hur saker och ting fungerar så jag hjälpte honom så mycket jag kunde och hoppas att det löste sig för honom också till slut!Det är många saker med Sverige som jag brukar tänka att det måste vara jättesvårt för utländska turister. Nu kan du ju i alla fall språket, men annars måste det vara hur besvärligt som helst att utföra vissa saker här! Det finns ju t.ex. ofta ingen att fråga om hjälp på tågstationer och liknande utan allt ska skötas från en maskin. Och gud nåde dig om du skulle hamna på ett tåg utan biljett = dryga böter....![]()
Tack! Jag fick tips om det här på hotellet också men är lite osäker på om jag orkar med mer (försök till) resande just nu... Tänkte ta en promenad till Kiruna kyrka snart, den ska vara väldigt speciell och de ska ju flytta på den om några veckor vilket tydligen är en väldigt stor "happening", så det blir kul att ha sett den ifall den skulle råka gå sönder på vägenIshotellet i Jukkasjärvi kanske? De har en del som är fryst året om.
Fast det är ju en bit dit.