Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Badat, ätit god mat på Golfkrogen och badat igen! Älskade sommar!
IMG_6021.webp

Fast jag hade inte velat konservera i en sådan sas, då är det bättre med glas ur hygiensynpunkt (den där kommer ju inte att ha vakuum). Kanske lagra i glasflaskor och sedan ha en sådan här att hälla över till när det är dags att använda?
Det var förstås en bra poäng. Fast jag konserverar inte, jag vet att jag borde men jag har inte tagit tag i det..

Fast jag hade inte velat konservera i en sådan sas, då är det bättre med glas ur hygiensynpunkt (den där kommer ju inte att ha vakuum). Kanske lagra i glasflaskor och sedan ha en sådan här att hälla över till när det är dags att använda?
Aha, ska det konserveras! Då håller jag med dig om glas såklart :) .Jag föreställde mig nog att man skulle göra en liten omgång som bara skulle förvaras i kylen sedan.

Jösses! Jag vet inte om jag ska :eek: eller :rofl:
Stackars männen... :banghead:
Jag tycker SVT gör en riktigt dålig insats här faktiskt. Min åsikt är att jag tror att män kan ha det svårt idag. Inte mer eller mindre, eller på samma sätt som kvinnor. Men svårt.
Har inte kollat på alla avsnitt ännu, men det blir problematiskt när de typ inte lyfter alls varför det är svårt eller problematiserar vad det är som gör att män tyr sig till dessa influencers.

Jag tycker SVT gör en riktigt dålig insats här faktiskt. Min åsikt är att jag tror att män kan ha det svårt idag. Inte mer eller mindre, eller på samma sätt som kvinnor. Men svårt.
Har inte kollat på alla avsnitt ännu, men det blir problematiskt när de typ inte lyfter alls varför det är svårt eller problematiserar vad det är som gör att män tyr sig till dessa influencers.
Jag tittade på hela serien igår och kände mig mest frustrerad på den, den gav mig egentligen ingenting förutom irritation över den typen av män. Var inget djup i serien.

Plockade 3 liter blåbär en kväll förra veckan (fick räcka så- hade 2,5 l kvar i frysen sen förra året, 2,5 liter åkte in nu så totalt 5 liter då) och verkar klarat mig från någon äckelfästing 🙌. Så harmoniskt att höra suset från trädtopparna utöver hovklappret mot grusvägen från ett par ridande ekipage 😍. På de färska blåbären mumsade jag på lite till mjölk 😍 och det mesta till den sååå goda pajen med fröer istället för massa vetemjöl som jag bjöd på grillkvällen med grannarna i helgen 😊.

Nu ska jag snart göra mig iordning för jobbkväll; har stämt av med en kollega och nu ska jag skära ihop en pastasallad till middag och damma av lite 😊. Även hunnit slänga av med en del hemma och i stallet som skulle till återvinningen, skönt men kasst att det fortfarande är de urusla kompostpåsarna att hämta 👎.

Sitter på uteplatsen och nedanför huset finns en äng. Tre harar skuttar avslappnat runt där, är nog samma som jag såg tidigare i år - riktiga förortsharar som inte bryr sig om katter, hundar eller människor. De bara skuttar en bit bort.
Ser ut som ett riktigt lyxliv! Inga vilda rovdjur vågar sig fram så här öppet under dagen och de rovdjur som finns är kopplade :D

På väg hem från Gunnebo slott. Funderar på den orn.jag såg där.. Hann inte filma eller fota innan den slingrade in bakom stenarna igen. Stor och läskig.. Var varken huggorm eller snok den såg inte ut så när jag jämför med bilder på nätet.
Huggormar kan väl vara enfärgade också? Vet inte om det var en enfärgad du såg.
Annars kan nån ha släppt ut en husdjursorm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund