Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handlat inför kvällen och ska lägga kött i marinad straxt. Sen göra egen tzatziki så att den hinner dra till sig.

Efter det blir det att städa av här. Har sjukt ont i händerna idag dock, så vi får se hur det går. 🫠

Postat ett brev jag inte är säker på att jag borde skickat, men nu är det iaf skickat. No return på det. 😅

Badar. Igen. Fullt med gåsbajs på klippan idag, de passade väl på igår när ingen (antagligen) var här. 💩
17538792896361807003019354008778.webp

Är du mest orolig att katten ska överföra smitta till dig? Katter blir sällan själva sjuka, är mer vi, hästar o hundar som ligger pyrt till. Myggor brukar jag plågas av men i år har jag knappt haft ett enda myggbett så här verkar det stämma

Först och främst att Megara ska bli sjuk. Sedan att det är det att det så äckligt med fästingar och att jag ska bli sjuk. Och att om den sätter sig på ryggen inte kan nå den.

Först och främst att Megara ska bli sjuk. Sedan att det är det att det så äckligt med fästingar och att jag ska bli sjuk. Och att om den sätter sig på ryggen inte kan nå den.
Sällsynt att katter blir sjuka av fästingar så försök att inte oroa dig för det, större risk att du får nått genom henne. Men ja klokt, de kan ju fan sätta sig överallt verkligen om det vill sig så :crazy::cautious::wtf:

Att skriva roman är en lång process och då får man fira sina delmål. Nu har jag nått ett när jag redigerat mitt råmanus en gång. 🎇Har skurit ner manuset med cirka 10000 ord och fått en sammanhängande historia.

Nu ser jag fram emot omgång två. Ska skriva ut manuset och läsa igenom ett perspektiv i taget. Sedan ska jag jobba med dialog och karaktärsutveckling :):banana:

Surar. Vet egentligen inte varför, är bara sur. Försöker mjuka upp det med att leta mönster och tyg till något lagom projekt. Går sådär.

Precis varit ut med våfflan och mötte grannen med hennes två collies - tiken löper och Chika trodde i förvirringen att det var hanhunden som luktade så gott så hon blev STORMförtjust i att se honom (något hennes höghet verkligen inte är i vanliga fall) och började flirta. Han blev så förskräckt att han sprang och gömde sig hos matte och jag fick koppla min uråldiga, kåta tant! 😅 Jag var nästan lika förvånad som stackars collien. Själv har Chika inte löpt på flera år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund