Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu håller jag på att torka upp efter ytterligare ett bad i sjön.
Jag fick feeling och slängde i en av lång-trasmattorna i sjön, sen handborstade jag den med såpvatten, sköljde och hängde på tork. Men eftersom det är så kvavt och fuktigt så blev jag genomsvettig igen - alltså bara att bada :up:

🤯🤪 maken har lite för lugnt på jobbet så han tänker ut en massa projekt. Så nu bygger vi ut hundgården. Vilket kommer innebära att han har "hundrummet" det har han haft ett tag med en lucka ut i "första" hundgården, den är nu ombyggd från 3×3×3 grindar till 2×2×4, en grind blir kvar eftersom utekojan är fastbyggd i den. Men nu blir dörren till badet öppen, så han får ett stort utrymme under tak, sen öppnar vi en av de stora dörrarna vid badet och bygger ut 9x5 meter med nät som är 2 meter högt vilket gör att han kommer ut till mer gräs och förhoppningsvis kan tänka sig att göra ifrån sig där. :) Han kommer få mycket yta och när det blir kallt får han istället hänga med husse på jobbet men då får han ligga mer ensam på kontoret. Sen har maken rast 9, 11 och 13 och slutar 16 så han blir rastad och får sällskap regelbundet.

Sen ska vi även bygga om inne så vi får in vår nya kyl! :)

Finns en anledning till att ett av kraven när jag letade hus var vedspis :D
Jo men visst hade vi varit dödligt hungriga hade vi löst det. Det var värre senaste gången när vi höll på med maten men vattnet var inte påslaget. Samma sak då ingen i byn hade betalat strömmen. Dottern- vad gör vi då? Ja då åker vi inte till stan helt enkelt. Ja jag visste att det var ström i stan.

🤯🤪 maken har lite för lugnt på jobbet så han tänker ut en massa projekt. Så nu bygger vi ut hundgården. Vilket kommer innebära att han har "hundrummet" det har han haft ett tag med en lucka ut i "första" hundgården, den är nu ombyggd från 3×3×3 grindar till 2×2×4, en grind blir kvar eftersom utekojan är fastbyggd i den. Men nu blir dörren till badet öppen, så han får ett stort utrymme under tak, sen öppnar vi en av de stora dörrarna vid badet och bygger ut 9x5 meter med nät som är 2 meter högt vilket gör att han kommer ut till mer gräs och förhoppningsvis kan tänka sig att göra ifrån sig där. :) Han kommer få mycket yta och när det blir kallt får han istället hänga med husse på jobbet men då får han ligga mer ensam på kontoret. Sen har maken rast 9, 11 och 13 och slutar 16 så han blir rastad och får sällskap regelbundet.

Sen ska vi även bygga om inne så vi får in vår nya kyl! :)
Läser man ditt inlägg och tänker att alla ”han” är maken så blir det lite intressant *tips* :rofl:

Har varit ute och joggat med hunden idag så borde jag hålla mig lugn tills imorgon. Hunden också. Håller oavsett på att göra en kaka som jag egentligen inte tål, men min mor lär bli glad iaf :p

Katten är fortsatt extremt nöjd. Och ganska vass.

Jo men visst hade vi varit dödligt hungriga hade vi löst det. Det var värre senaste gången när vi höll på med maten men vattnet var inte påslaget. Samma sak då ingen i byn hade betalat strömmen. Dottern- vad gör vi då? Ja då åker vi inte till stan helt enkelt. Ja jag visste att det var ström i stan.
Har ni gemensam elräkning?? Har inte alla varsitt elabonnemang. :confused:

Ser på Tyst vittne men tänker mig ta en promenad efteråt. Dock börjar det vara rätt mörkt vid denna tid men tänker att det borde väl gå ändå. Nope, ingen pannlampa :D Verkar vara lite gatulampor tända iaf så går nog inte vilse :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur