Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni ingen annan typ av matlagningsmöjlighet?Tur vi åt lunch /middag vid 15.00 så vi är hyfsat mätta när strömmen inte fungerar...
Jo grillen men det tar ju en stund. Var bara sambon som var sugen på typ mackor och de är frysta. Har spritkök också men orka. Vi överlever till imorgon. Då har bröden tinat.Har ni ingen annan typ av matlagningsmöjlighet?
Stackars erFinns chips och choklad. Vi överlever vi åkte förbi cloetta idag.
Typ 2,5 kg center med havssalt........Stackars er
Det ser ut som ni överlever![]()
Finns en anledning till att ett av kraven när jag letade hus var vedspisTur vi åt lunch /middag vid 15.00 så vi är hyfsat mätta när strömmen inte fungerar...
Jo men visst hade vi varit dödligt hungriga hade vi löst det. Det var värre senaste gången när vi höll på med maten men vattnet var inte påslaget. Samma sak då ingen i byn hade betalat strömmen. Dottern- vad gör vi då? Ja då åker vi inte till stan helt enkelt. Ja jag visste att det var ström i stan.Finns en anledning till att ett av kraven när jag letade hus var vedspis![]()
Läser man ditt inlägg och tänker att alla ”han” är maken så blir det lite intressant *tips*maken har lite för lugnt på jobbet så han tänker ut en massa projekt. Så nu bygger vi ut hundgården. Vilket kommer innebära att han har "hundrummet" det har han haft ett tag med en lucka ut i "första" hundgården, den är nu ombyggd från 3×3×3 grindar till 2×2×4, en grind blir kvar eftersom utekojan är fastbyggd i den. Men nu blir dörren till badet öppen, så han får ett stort utrymme under tak, sen öppnar vi en av de stora dörrarna vid badet och bygger ut 9x5 meter med nät som är 2 meter högt vilket gör att han kommer ut till mer gräs och förhoppningsvis kan tänka sig att göra ifrån sig där.
Han kommer få mycket yta och när det blir kallt får han istället hänga med husse på jobbet men då får han ligga mer ensam på kontoret. Sen har maken rast 9, 11 och 13 och slutar 16 så han blir rastad och får sällskap regelbundet.
Sen ska vi även bygga om inne så vi får in vår nya kyl!![]()
Har ni gemensam elräkning?? Har inte alla varsitt elabonnemang.Jo men visst hade vi varit dödligt hungriga hade vi löst det. Det var värre senaste gången när vi höll på med maten men vattnet var inte påslaget. Samma sak då ingen i byn hade betalat strömmen. Dottern- vad gör vi då? Ja då åker vi inte till stan helt enkelt. Ja jag visste att det var ström i stan.
Det brukar vara ett skämt om det är strömlöst att man inte betalat strömmen.Har ni gemensam elräkning?? Har inte alla varsitt elabonnemang.![]()