Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, du får inte köra bilen mer än vad som är absolut nödvändigt för att åtgärda felen och ta den till efterkontrollen. Om du har fått en ombesiktning, eller efterkontroll, får fordonet endast köras kortaste lämpliga väg till en verkstad eller en besiktningsstation för att rätta till felet och få det godkänt

Polisen gillar att ge böter vid användning av bilen iaf till jobbet var icke godkänt
Bara om den har körförbud. Enkla fel påverkar inte användandet.

Fast ombesiktning innebär ju körförbud och då är det bara till men verkstad och besiktning den får användas.
Har den anmärkningar på några punkter kallas det efterkontroll och bara anmärkningarna kollas, inte hela bilen.

Fast ombesiktning innebär ju körförbud och då är det bara till men verkstad och besiktning den får användas.
Har den anmärkningar på några punkter kallas det efterkontroll och bara anmärkningarna kollas, inte hela bilen.
Aha, då är det efterkontroll jag menar. Fast jag tycker att alla (inklusive jag själv) säger ombesiktning... :)

Jag sitter på en pub i all min ensamhet och tittar på folk. Har jobbat från kontoret i stan och ska träffa ett par vänner och äta middag här i krokarna snart och tyckte inte att det var värt att gå hem emellanåt så det fick bli såhär. Älskar att sitta som en fluga på väggen och observera folk på det här sättet! Tydligen är jag inte helt osynlig dock, för för några minuter sedan kom en kille fram och hasplade ur sig "excuse me, sorry to bother you, I just wanted to say that you're very pretty, have a great evening!". Och sen gick han. Jag blev så paff att jag inte fick ur mig mer än "oh thank you" men det kändes som att det kanske räckte :D

Aha, då är det efterkontroll jag menar. Fast jag tycker att alla (inklusive jag själv) säger ombesiktning... :)
Det är ingen skillnad. Ombesiktning och efterkontroll är samma. Dålig bild men fotade baksida av besiktningsprotokoll

Bifogade filer

• 17616771645755395294538097850516.webp
    17616771645755395294538097850516.webp
    88,5 KB · Visningar: 1 412

Ombesiktning och efterkontroll är exakt samma sak bara att folk kallar det olika.
Bild på baksidan av besiktningsprotokoll.

Bifogade filer

• 17616774242428125769604680000762.webp
    17616774242428125769604680000762.webp
    78,4 KB · Visningar: 1 510
Själv ska jag skynda mig ut innan nästa regnskur kommer. :crazy:
Sen ett bad innan sängen, klockan är ställd på 05:30 i morgon. :up:

Hemma. Gör fortfarande inte särskilt ont när jag sitter stilla, däremot när jag rör mig förutom runt tinningen på ena sidan av ansiktet där det gör ont hela tiden. Tog en av mina sparade citodon + ipren och väntar på att det ska kicka in.
Alltså att behöva ta en citodon efter att ha ramlat och slagit sig... Det låter mer än att man "gjort lite illa" efter att ha snubblat i tunnelbanan. Dessutom är väl citodon inte helt hundra bra att använda om man har haft sepsis?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka