Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad har du gjort med foten egentligen? Något du bör kolla upp kanske?
Vet inte, vaknade upp en fredag och satte ner foten på golvet och tyckte den kändes konstig, då var den blå, framförallt två tår, och supersvullen i främre trampdynan. Jag är i kontakt med läkare och har redan gjort både röntgen och magnetröntgen, väntar bara på svar på magnetröntgen just nu.

Det var kanske ridningen som utlöste nattens problem?
Mja, jag har alltid (var 7 första gången) haft kramper under nätterna och vissa perioder är mycket värre. Gissar att jag är inne i en sån period just nu. Tror det triggats av att jag inte kunnat röra på mig som vanligt med foten och att det är därför det är värre just nu. Lite usel timing tycker jag.

Har du testat magnesium? Det funkar på mig de gånger jag haft kramper.
Yes. Jag gör allt de säger att man "ska göra". Äter extra magnesium (har kollat sjuhundra gånger och har aldrig haft dåligt värde heller). Kör med värme, stretchar innan jag går och lägger mig, varma strumpor på när jag sover som går upp en bit på vaderna. Även testat sova med upphöjda ben som de säger ska hjälpa men det triggar bara fler och starkare kramper.

Kollegan tyckte synd om mig och fixade te och kaka :) Bra för jag tog inte med mig någon mat iom att jag inte vill lägga för mycket tyngd i händerna så att jag kan ta mig till jobbet i morgon och på fredag också.

Alla studenterna är så himla urgulliga de med! Öppnar dörrar åt mig, kommer med tips och förslag, hämtar saker åt mig, och jag har 5 stycken postits med rekommendationer till olika osteopater, naprapater och akupunkturkliniker mm. :love:
Kommer nog inte kontakta någon av dessa rekommendationer, men att någon öht tagit sig tid att skriva ner något på en postit åt mig värmer faktiskt.

Ska se om jag får i mig kaffe. Filtrera var också slut såg jag nu. Hushållspapper får funka.
Frustrerande att inte orka någonting. Hade behövt avlastning just nu. Men men det hade kunnat varit värre. Tex regnat och blåst en massa

Haft ett möte online på morgonen eftersom jag ändå vaknade, men jag tänker skriva ÖT iaf eftersom faktiskt är ledig idag efter nattskiftet. Ska dock kravla mig upp igen, ta på mig lite kläder och åka till hästarna och gå ut med vov. Tyckte mig höra regn. :cautious:

Blev en timmes pw på lunchrasten med hundarna med en ljudbok i lurarna. Det var himla skönt! Ska sitta i bilen i 3 h sen så var behövligt att få röra på kroppen innan istället för att sitta hela dagen på kontoret och sen direkt in i bilen 😅

Har jobbat. Haglat meddelanden på mig i dag. Löst lite bekymmer, satt länge med ett och funderade fram och tillbaka och inte visste varken bu eller bä, brukar inte ha problem med att lösa saker men nu visste jag varken ut eller in så till slut fick jag tvinga mig att välja en av två lösningar helt enkelt. Båda var lika fel så av två onda ting blev det ont.

Maten jag beställde från ICA kom nu, inklusive älgkött så det har jag också packat upp. Ätit frukost medan jag jobbade och en lunch sedan när jag jobbade, bestående av ett ägg, orkade inte göra mer än så...

Har rester från i går att äta till middag tänkte jag. Och så väntar hundpromenader också. Ska strax gå, sitter bara och drar min onda rygg lite.

På vägen till pappa för att passa hund snubblade jag över en dramaten och föll i tunnelbanadörren och låg direkt i dörren. Som tur var var det några som tryckte på larmknappen och jag fick hjälp och sätta mig. Har nu rejält ont i huvudet, nacken och axeln. Ingen fraktur eftersom jag kan röra på allt. Bara mjukdelarna. Suck. Så typiskt mig.

Tänkte ta tag i att klä om de sista köksstolarna.
Blev tvärstopp. Det var som att hjärnan inte fattade hur skruvdragaren funkar.

Gick upp till syrummet istället. Tvärstopp där med. Såg högen med stuvar och kände bara Nej, det funkar inte just nu.

Vill bara att maken ska komma hem och allt ska vara som vanligt igen. Suck. Jag vet ju att det inte funkar så.

Eh... det finns inga icke-spännande stenar :angel: :rofl:

/geologen :D
Jaja. 😅

20251028_142533.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat