Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det borde redan kickat in

Iaf har jag blivit lite lullig, men ja, axeln gör nästan inte ont alls i vissa ställningar men det är när jag ska röra den, hålla upp den eller belasta den som det gör ont. Ser inte fram emot att ta av mig min college tröja.

Inte nog, du SKA boka en tid.

Du har inte funderat på en rollator eller vit käpp för att minska på antalet olyckor?

Jag går hos Stockholms syncentral som mumlat något om käpp. Men synen som så är inte problemet. För att vara ärlig så skulle pinne stjälpa mer än hjälpa. Jag ser, men x 4.

Jag går hos Stockholms syncentral som mumlat något om käpp. Men synen som så är inte problemet. För att vara ärlig så skulle pinne stjälpa mer än hjälpa. Jag ser, men x 4.
FEL! Du vet inte vad du pratar om, om du inte haft pinne och det har du väl inte?! Pinne är trots att den inte används så, ändå till viss del lite stabiliserande och ger stöd. Så tyst med dig och ta emot en. Du får dessutom gratis hjälp av människor runt dig som lättare tar avstånd osv och inte är så påträngande. Det blir dessutom lättare för dig att INTE snubbla då pinnen känner efter INNAN på kanter och sådant så att du vet att de är där, sådant du i alla fall tidigare skrivit att du snubblat över.

när jag går med båda hundarna kan jag inte ha pinne, men rottisen har vanligt koppel och spionen flexi, inne bland folk har han kort koppel och går bredvid mig så båda, en på var sida. Det är stabiliserande. Annars är det rottisen som går bredvid mig och även det är stabiliserande för mig trots att en hund ändå inte är en rollator. Så jo, en pinne är vad du faktiskt kan börja med, du ser dåligt, punkt slut.

Och inte bara för din skull. För andra synskadades skull också. Om fler synskadade vågade använda pinne i samhället och dessutom prata om den skulle fler våga använda den, det skulle göra att fler synskadade vågade sig ut och vågade försöka sig på att orientera sig osv. Du hjälper andra. Det behövs.

Legat vaken sedan före 04. Har huvudvärk och värk i nacken, gårdagens massage var verkligen inget vidare. Jag kommer inte boka honom fler gånger. Låg och funderade på om jag skulle stanna hemma idag, men vov behövde gå ut och skulle jag ändå klä på mig kunde jag lika gärna åka in till jobbet, så nu sitter jag här med min filtallrik med hallonsylt, banan och flingor och min stora kopp med latte och kakao.

Ska gå på vattengymnastiken vid lunch men sedan sluta för dagen. Åka till hästarna, packa det jag behöver och sedan vila. Får se om jag kör ner inatt eller i morgon, har tagit ledigt halvdagen på fredag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka