Fodrat, tränat, ätit frukost, sagt hejdå till ungarna, tänt ljus på kontoret och dragit igång jobbet. Regn och grått ute som vanligt men lever på hoppet om att det ska bli sol och ett par minusgrader från och med fredag 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var 32 när jag tog körkort, var livrädd och hatade exakt allt med bilkörning men jag tog det och det var en riktig höjning av självförtroendet. Kuggade uppkörningen en gång men överlevde den fadäsen ocksåEgentligen "vill" jag inte det för det känns bättre att ha manuell, men till och med körskolan rekommenderar automat då man får körkortet snabbare eftersom det är enklare att köra.
Jag är en av få av mina vänner som har bil och körkort. De flesta har antingen inte körkort, eller har körkort men är för rädd för att köra bil så de har inte gjort det sedan de tog körkortet typ.Känner mig pinsamt gammal som ska försöka fixa vid 33 års ålder (det är bara att skratta, borde verkligen ha fixat det tidigare), borde egentligen bara skita i det. Men har skrivit in mig på körskola, men inte vågat ta första lektionen pga sämst och ska snart fixa mitt tredje (dör skämsdöden) körkortstillstånd då mitt andra går ut om två dagar. Har redan blivit utskrattad av folk i min närhet, vilka också säger att jag kommer bli en sjukt dålig förare då jag börjar med automatkörkort bara för att ha något. Får försöka ta manuellt senare... Om det inte visar sig att jag blir sjukt dålig![]()
Känner mig pinsamt gammal som ska försöka fixa vid 33 års ålder (det är bara att skratta, borde verkligen ha fixat det tidigare), borde egentligen bara skita i det. Men har skrivit in mig på körskola, men inte vågat ta första lektionen pga sämst och ska snart fixa mitt tredje (dör skämsdöden) körkortstillstånd då mitt andra går ut om två dagar. Har redan blivit utskrattad av folk i min närhet, vilka också säger att jag kommer bli en sjukt dålig förare då jag börjar med automatkörkort bara för att ha något. Får försöka ta manuellt senare... Om det inte visar sig att jag blir sjukt dålig![]()
eller har körkort men är för rädd för att köra bil så de har inte gjort det sedan de tog körkortet typ.
![]()
Äsch! Morfars ena syster var 42 tror jag när hon tog kortet! Bättre sent än aldrig, och de i din närhet:Känner mig pinsamt gammal som ska försöka fixa vid 33 års ålder (det är bara att skratta, borde verkligen ha fixat det tidigare), borde egentligen bara skita i det. Men har skrivit in mig på körskola, men inte vågat ta första lektionen pga sämst och ska snart fixa mitt tredje (dör skämsdöden) körkortstillstånd då mitt andra går ut om två dagar. Har redan blivit utskrattad av folk i min närhet, vilka också säger att jag kommer bli en sjukt dålig förare då jag börjar med automatkörkort bara för att ha något. Får försöka ta manuellt senare... Om det inte visar sig att jag blir sjukt dålig![]()
Ja och du slipper ett moment till i bilen. Jag ska villigt erkänna att jag har inte kört manuellt sen jag tog körkort så jag kan inte köra manuellt idag.Egentligen "vill" jag inte det för det känns bättre att ha manuell, men till och med körskolan rekommenderar automat då man får körkortet snabbare eftersom det är enklare att köra.
Jag har en kompis som tog sitt körkort i somras. Hon är 54. Bor i Holland där kollektivtrafiken fungerar så hon har helt enkelt inte känt behov av det tidigare.Känner mig pinsamt gammal som ska försöka fixa vid 33 års ålder (det är bara att skratta, borde verkligen ha fixat det tidigare), borde egentligen bara skita i det. Men har skrivit in mig på körskola, men inte vågat ta första lektionen pga sämst och ska snart fixa mitt tredje (dör skämsdöden) körkortstillstånd då mitt andra går ut om två dagar. Har redan blivit utskrattad av folk i min närhet, vilka också säger att jag kommer bli en sjukt dålig förare då jag börjar med automatkörkort bara för att ha något. Får försöka ta manuellt senare... Om det inte visar sig att jag blir sjukt dålig![]()

Sitter och väntar på att ponnyn ska äta upp sin mat, spöregnar ute så inte så taggad på promenad idag. Men ponnyn behöver röra på sig, så bara att gå ut.![]()
Det gick inte att gå vettigt med ponnyn, han ville mest springa i sidledes precis bakom mig. Han var inte glad när jag sa till honom att gå bredvid mig. Jag ledsnade på det efter typ fem minuter och vände hemåt.Regnar och blåser här och jag har tänkt gå lunchpromenad med hundarna sen. Taxen kommer verkligen hata migHon får täcke på sig men det gör nästan kränkningen ännu värre enligt henne
![]()
Det jag tänker är att ett automatkort kan ställa till det lite i att det begränsar val av bil, samt blir ev krångligare om du behöver låna bil vid något tillfälle. Men gör det som du känner dig bekväm medEgentligen "vill" jag inte det för det känns bättre att ha manuell, men till och med körskolan rekommenderar automat då man får körkortet snabbare eftersom det är enklare att köra.