Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fodrat, tränat, ätit frukost, sagt hejdå till ungarna, tänt ljus på kontoret och dragit igång jobbet. Regn och grått ute som vanligt men lever på hoppet om att det ska bli sol och ett par minusgrader från och med fredag :love:

Ledig onsdag! 🙌🏻
Lämnat barnet på skolan. Ska nu bege mig ut i elljusspåret innan regnet kommer, sen blir det ev gym eller simhallen. Vi får se!

Känner mig trött och seg idag, inte så konstigt eftersom jag fastnade i telefon fram till halv två i natt. 🙄 Får skylla mig själv helt enkelt.

Vabbar idag. Tog en riktig vab-dag för en gångs skull för vi har så lite att göra på jobbet idag. Rätt skönt men jag tänker bara på pengarna 🙈 Dock klarar jag EN dag. Blir jag hemma på fredag också jobbar jag nog hemifrån. Imorgon vabbar exet (det är egentligen hennes vecka).

Vi ska baka något idag tänkte jag!

Egentligen "vill" jag inte det för det känns bättre att ha manuell, men till och med körskolan rekommenderar automat då man får körkortet snabbare eftersom det är enklare att köra.
Jag var 32 när jag tog körkort, var livrädd och hatade exakt allt med bilkörning men jag tog det och det var en riktig höjning av självförtroendet. Kuggade uppkörningen en gång men överlevde den fadäsen också 😆

Heja dig!

Känner mig pinsamt gammal som ska försöka fixa vid 33 års ålder (det är bara att skratta, borde verkligen ha fixat det tidigare), borde egentligen bara skita i det. Men har skrivit in mig på körskola, men inte vågat ta första lektionen pga sämst och ska snart fixa mitt tredje (dör skämsdöden) körkortstillstånd då mitt andra går ut om två dagar. Har redan blivit utskrattad av folk i min närhet, vilka också säger att jag kommer bli en sjukt dålig förare då jag börjar med automatkörkort bara för att ha något. Får försöka ta manuellt senare... Om det inte visar sig att jag blir sjukt dålig:(
Jag är en av få av mina vänner som har bil och körkort. De flesta har antingen inte körkort, eller har körkort men är för rädd för att köra bil så de har inte gjort det sedan de tog körkortet typ.
Här i stan klarar man sig utan körkort, bra kollektivtrafik.

Men jag hejar på dig, klart du ska ta körkort! 😀

Lat morgon och jag ska göra platt intet.
Hunden ska jobba på skolan idag och imorgon. Ingen brådska att klä mig för hundkiss och fram till 1.30 är jag fri. Ska iväg och vaccinera mig. I övrigt inte mycket. Köra lite ved, sota pannan och kanske dammsuga.

Känner mig nästan lite pigg idag, vilken skön känsla! Ätit frukost och burit ner alla phalaenopsis från övervåningen för att vattna, nästan alla håller på att få blommor så kommer bli så fint i sovrummet om några veckor.

• Gilla
Reactions: Sel
Känner mig pinsamt gammal som ska försöka fixa vid 33 års ålder (det är bara att skratta, borde verkligen ha fixat det tidigare), borde egentligen bara skita i det. Men har skrivit in mig på körskola, men inte vågat ta första lektionen pga sämst och ska snart fixa mitt tredje (dör skämsdöden) körkortstillstånd då mitt andra går ut om två dagar. Har redan blivit utskrattad av folk i min närhet, vilka också säger att jag kommer bli en sjukt dålig förare då jag börjar med automatkörkort bara för att ha något. Får försöka ta manuellt senare... Om det inte visar sig att jag blir sjukt dålig:(

Jag tog körkort när jag var 35. Hade försökt halvhjärtat flera år med mamma o pappa, men de kunde inte lära mig. Sen körde jag med mammas sambo och hade körkort på 10 v.

eller har körkort men är för rädd för att köra bil så de har inte gjort det sedan de tog körkortet typ.
😀

Nu är jag dock en sånhär ^.
Men ska ut o köra igen när jag vill/kan vara ifrån bäbisen en stund är det tänkt.

Äsch! Morfars ena syster var 42 tror jag när hon tog kortet! Bättre sent än aldrig, och de i din närhet: 🖕åt dem

Egentligen "vill" jag inte det för det känns bättre att ha manuell, men till och med körskolan rekommenderar automat då man får körkortet snabbare eftersom det är enklare att köra.
Ja och du slipper ett moment till i bilen. Jag ska villigt erkänna att jag har inte kört manuellt sen jag tog körkort så jag kan inte köra manuellt idag.
Jag var livrädd för att köra bil, jag tog 3 v intensivkurs från jag aldrig suttit på en förarplats till halkbana och uppkörning. Alltså jag var så jäkla rädd. Icke bra för det mentala. Men sen köpte jag bil, med automat och körde så då försvann rädslan.
Min rädsla var mycket med växlingen.

Jag har en kompis som tog sitt körkort i somras. Hon är 54. Bor i Holland där kollektivtrafiken fungerar så hon har helt enkelt inte känt behov av det tidigare.

Ännu mera regn på sliriga marker (tacksamt nog inte sämre än det är åtminstone)....Suck. Meen helt underbart att vakna till SOL i morse i all fall 😍.

Regnar och blåser här och jag har tänkt gå lunchpromenad med hundarna sen. Taxen kommer verkligen hata mig 😅 Hon får täcke på sig men det gör nästan kränkningen ännu värre enligt henne 😂
Det gick inte att gå vettigt med ponnyn, han ville mest springa i sidledes precis bakom mig. Han var inte glad när jag sa till honom att gå bredvid mig. Jag ledsnade på det efter typ fem minuter och vände hemåt. 😅
Han verkligen hatade det.

Det jag tänker är att ett automatkort kan ställa till det lite i att det begränsar val av bil, samt blir ev krångligare om du behöver låna bil vid något tillfälle. Men gör det som du känner dig bekväm med :) !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka