Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har just sett klart på sista avsnittet i senaste säsongen av Slow Horses och vilken käftsmäll som finale. Ska inte spoila något men det var en sådan där riktig spark i magen.

Kände bebissparkar på vägen hem, har ätit pizza och ska duscha efter det här avsnittet av The Rookie.
Kollar du säsong 7? Jag såg klart den igår. Blev lite paff när …
Lucys pojkvän (musiker) sa att han skulle på turné i Europa. Då frågade Lucy om han skulle till Paris, för hon skulle jättegärna följa med. Då sa han att han skulle till en stad i Sverige som hette Kiruna. O_o Lite kul!

Här i söder är det tolv grader och blåsigt så ingen snö i sikte. Prognosen säger iofs någon enstaka kallgrad i helgen men vi får väl se.

Jag har precis fikat så nu ska jag borsta tänderna. När jag sett klart avsnittet av Jeopardy ska jag nog lägga mig.
Tidigare väckning än vanligt imorgon. Vägarbete på ännu en av vägarna runt min kommun så jag ser fram emot att ensam sitta i bilen och glo på ett mobilt rödljus :meh:

Kom ner i köket efter nattning av barn och reagerade på att grannens tv verkade lysa upp gräsmattan ovanligt mycket.
Tittade ut genom bakdörrarna med lykta ovanför och det fick sin förklaring. Snö!
Mycket skönt att vinterdäcken kom på för en vecka sen :up:
Åhhh shit vi lite norröver har inte äcklet. Jag har inte vinterdäck än. Men åker tidigare imorgon och tar det lugnt. Skall ändå vara +1.

Här i söder är det tolv grader och blåsigt så ingen snö i sikte. Prognosen säger iofs någon enstaka kallgrad i helgen men vi får väl se.

Jag har precis fikat så nu ska jag borsta tänderna. När jag sett klart avsnittet av Jeopardy ska jag nog lägga mig.
Tidigare väckning än vanligt imorgon. Vägarbete på ännu en av vägarna runt min kommun så jag ser fram emot att ensam sitta i bilen och glo på ett mobilt rödljus :meh:
Det ska bli så kallt och under en längre tid att jag ska skicka in grannen i morgon o slå på luftvärmepumpen i skånehuset

Tog en längre kvällspromenad med hundarna. Ligger nu på sängen med lite lätt ångest och borde göra mig i ordning för att sova. Får vara glad att jag knappt haft ångest sen jag lämnade Sthlm, men jag önskar ju att den inte kom tillbaka någonsin.

Just nu utlöstes det av att en person blivit förbannad på mig, sedan ignorerar mig och jag nu blir orolig för att det ska komma värre konsekvenser senare. Det borde vara lugnt. Men jag är generellt usel på att hantera att andra är arga på mig.

Satt I soffan och hörde plötsligt hur det dunsade till på fönsterbrädan men vår honkatt är ju inne pga såret och öööhhh då är det ju den röda katten som börjat vara hos oss som kom lite onödigt nära enligt vår hankatt som både morra och fräste så fick lov att shasa iväg den då den började svara 😅.

Nu sovtajm!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka