Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft ett migränanfall i natt och i morse och känner mig fortfarande helt slö och väck i skallen. En riktig måndagsmåndag så sitter under filten och funderar på vad jag ska ta för mig. Snart dags för att eftermiddagsrunda med hundarna igen, men kanske lite te innan dess. Vi har minusgrader här och spionen är upp över öronen av glädje över skitvädret och gapar på oss andra för att vi inte uppbådar lika mycket entusiasm och inte rusar fram när vi är ute, såsom han har och gör. Vinterspionläget är på med andra ord. Vi andra är lite mer kyligt inställda till kylan och ISEN på marken, där vi ännu inte har sett någon som sandat eller saltat trots en vecka med halt väglag...

Jag tycker också att det är jättemodigt! Tror att det är rätt ovanligt att vara som du och inte tveka över att åka "kors och tvärs över världen" på egen hand.
Tror det beror på hur man vuxit upp och levt? Mina föräldrar var småbönder och åkte aldrig på semester.
Jag har inga vänner att åka med (dvs jag har vänner men inga att åka bort med) och sticker iväg ensam. Inte så mycket rekreation utan det har mest varit evenemang eller kurser jag hållit.

Att nån skulle vilja åka med har nog aldrig fallit mig in?

s
Hann simma på morgonen innan sonen ringdes hem från skolan, hängig. Jahopp, det var den arbetsdagen (veckan? 😩😩) det. 🫠

Blir alltid så konstigt när man hamnar hemma när man planerat för jobb och grejer. Hjärnan liksom låser sig. 😅
Det är typ det värsta! Som när jag fick vabba trots att det inte var min barnvecka. Självklart gör jag det! Ska bara programmera om hjärnan först 🙃

Grejat klart en ring idag, första gången jag gör en kloinfattad sten. Jättekul, men jag är inte säker på att jag gillar infattningen så mycket. Däremot stenen.

20251117_154122.webp

Tror det beror på hur man vuxit upp och levt? Mina föräldrar var småbönder och åkte aldrig på semester.
Jag har inga vänner att åka med (dvs jag har vänner men inga att åka bort med) och sticker iväg ensam. Inte så mycket rekreation utan det har mest varit evenemang eller kurser jag hållit.

Att nån skulle vilja åka med har nog aldrig fallit mig in?
Exakt
JAG vill åka på det här (vaddetnuär)
Skulle aldrig anta att någon annan vill samma sak? Så, åka ensam blir det.

Ibland vill man bara gräva ner sig. Så trött på en del människor.
Sen finns det människor som påverkar positivt också. Men idag är jag förbannad och ledsen samtidigt.
Men i morgon är en annan dag…. Det finns dom som har det värre.
Har druckit kaffe och ätit yoghurt och banan.
Trött men om jag ska sova hela natten så får jag hålla mig vaken ett tag till.

Det var kanske lite för ambitiöst att rida för nu har jag sovit större delen av eftermiddagen. Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon redan, men väntar nog någon vecka innan jag prova att rida igen.

Katten ber om mat och sedan tänkte jag försöka läsa lite.

Spion lika glad ute denna gången, lugn inne, sover och snarkar ljudligt och blir en piggelin ute, det märks att han numera är 6,5 år faktiskt! En liten gubbe allt! <3 Medelålders en! Vi andra var lika o-roade som tidigare, kanske jag mer än rottweilern, skyr regn mer än kyla faktiskt. Det är kallt, kallt, kallt. Jag bor i fel land. Jag vill ha vår!

Har rört ihop en röra av wokgrönsaker och falukorv samt ägg till , snabbt, enkelt och förhoppningsvis gott så det blir min middag. Måste ju äta något. Tror jag ska göra mig mer te sedan! Ska snöa i veckan och vara många minusar!

Nehepp, kvinnohälsovården ville inte ta prover på hormonnivåer utan hänvisade till VC. Kanske är helt korrekt, vad vet jag, men hade känts så mycket enklare och mer logiskt att vända mig dit.

På VC finns inte läkaren som sjukskrev mig för tillfället, och inte min vanliga läkare heller - så måste dra igång en ny process med ny läkare där om jag ska få igenom de proverna. Man kan ju ändå tycka att tanken borde slagit läkaren när jag beskrev mina besvär vid besöket :( Men är väl rätt vanligt i sjukvård för kvinnor idag, att just kvinnospecifika besvär inte är något man utreder..

Något bättre mående idag än förra veckan iaf, så hoppas det vänt igen.

Precis hemkommen efter cykelpendlingen hem. Givetvis började det SNÖA. JÄTTEMYCKET! ungefär 5 minuter in i min resa. Jag har inte fått på vinterdäcken på cykeln. 🫠

Nu är jag äntligen hemma och ska sjunka ned i soffan med varma snabbnudlar och en varm kopp te under en varm filt. Ska se om jag kan locka upp en varm katt i knät. Jag är kall.

Men för att väga upp mitt deppiga inlägg så har jag på egen hand lyckats ta alla stygnen på Sparvens tass idag 🤩

Fick också lagt ut lite grejer på vinted och två saker såldes direkt :)

Imorgon har jag sovmorgon då jag behöver börja lite senare för att hinna med två möten under mina fyra timmar på jobbet, så firade låtsasfredag med två bullar från frysen :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund