Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara för det måste jag ju visa fotobevis på "varulvsspåren." Besten var uppenbart i förvandlingsfasen! Det är lilla Kailzies tassar bredvid. <3 :D

Nästan människorfötter...
1763664009146.webp

Här i Stockholm kunde det gärna få snöa lite mer. Det blir så vitt och vackert och lyser upp när jag ska ut med hunden. Som dessutom blir helt galen och rullar runt. Det är intressant med labbepälsar. Den är liksom vattenavstötande så trots att hon inte är långhårig blir hon inte våt och frusen. Tvärtom gör den henne bara gladare och jobbigare.

Här i Stockholm kunde det gärna få snöa lite mer. Det blir så vitt och vackert och lyser upp när jag ska ut med hunden. Som dessutom blir helt galen och rullar runt. Det är intressant med labbepälsar. Den är liksom vattenavstötande så trots att hon inte är långhårig blir hon inte våt och frusen. Tvärtom gör den henne bara gladare och jobbigare.
Det är ju en vattenapportör så inte så konstigt

Idag trillade jag med cykeln när jag nästan var framme vid jobbet. 😞 Det gick bra med både mig och cykeln, men var livrädd sista vägen till jobbet och sedan hela vägen hem efter jobbet. Cykelturen som vanligtvis tar ca 50-55 min tog dubbelt så lång tid hem. Dubbdäck funkar bra på is, men inte så bra i snö som är flera centimeter djup.

Snön har farit på alla håll och kanter idag, så trots att cykeln stod under tak hela dagen så hade den ändå snö på sig...

IMG_20251120_161054.webp

Idag trillade jag med cykeln när jag nästan var framme vid jobbet. 😞 Det gick bra med både mig och cykeln, men var livrädd sista vägen till jobbet och sedan hela vägen hem efter jobbet. Cykelturen som vanligtvis tar ca 50-55 min tog dubbelt så lång tid hem. Dubbdäck funkar bra på is, men inte så bra i snö som är flera centimeter djup.

Snön har farit på alla håll och kanter idag, så trots att cykeln stod under tak hela dagen så hade den ändå snö på sig...

Visa bifogad fil 177275
Usch! Trilla med cykeln är så läskigt. Skönt att allt gick bra, och försök ge dig ut igen så snart som möjligt (så länge det är säkert förstås) så att rädslan inte sätter sig. Det är faktiskt en grej. <3

Jahapp, har hittat en fin, stickad klänning som dessutom är på rea. Men jag har ingen aning om när jag skulle använda den, så eh, det blir inget köp. Tyvärr. Ett par byxor vore mer lämpligt att hitta.

Mina Jula-stövlar väntade med att ge upp lagom till jag hade fått en 50 kr välkomstbonus :) . Så nu är nya stövlar beställda, och tack vare bonusen blev frakten i princip gratis :) . Tror att jag köpte stövlarna för nästan exakt ett år sedan, för 500 kr. De har faktiskt hållit bättre än de muckboots jag hade för ett par år sedan, och som kostade ca 3 gånger så mycket... :nailbiting: Det blev intressant nog ungefär nästan exakt samma skada, dvs att de sprack precis ovanför sulan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund