Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökte logga in på Swedbank för att beställa ett nytt kort. Jahapp, då visar det sig att mitt bankID har gått ut ( hur går DET till!?), och dosan har fått slut på batteri. Nu då? 😅 Jag får verkligen större och större aversion till teknologin.
Jag antar att jag får försöka ringa dem imorgon eller nåt.
När jag bytte telefon skaffade jag nytt BankID genom att scanna mitt pass. Kolla om du kan göra det? Via BankID-appen 😊

• Gilla
Reactions: Sel
De jag förr haft i de fönster de funkade var exakt som den? Lång skrånk nedåt och rejält långa armar åt sidorna.
Vilka andra finns det?
Helt ärligt så förstår jag inte vad du är ute efter :confused:? Just den här traditionella pappstjärnan är en kopia av den som började tillverkas på 1940-talet, och den har bland annat den vackra klassiska formen och färgen. Tindra kristall, aka "proletärstjärnan". Surfa in på t.ex. Rustas hemsida så ser du att moderna pappstjärnor inte alls ser ut så här, vare sig i färg eller form. Så, ja, det finns MÅNGA varianter på pappstjärnor numera.

Försökte logga in på Swedbank för att beställa ett nytt kort. Jahapp, då visar det sig att mitt bankID har gått ut ( hur går DET till!?), och dosan har fått slut på batteri. Nu då? 😅 Jag får verkligen större och större aversion till teknologin.
Jag antar att jag får försöka ringa dem imorgon eller nåt.
Vill inte låta negativ men exakt detta hände mig för 6 månader sedan. Försökte på alla tänkbara sätt att förnya mitt bank ID hemifrån Spanien men det var helt stört omöjligt så jag fick flyga till Sverige, signera ett papper och flyga hem igen… Det var dock Handelsbanken så kanske inte gäller för dig.

När jag bytte telefon skaffade jag nytt BankID genom att scanna mitt pass. Kolla om du kan göra det? Via BankID-appen 😊
Jag kan inte logga in på BankID alls eftersom mitt ID har gått ut, så jag kan inte förnya det heller. Jag antar att jag måste skapa ett helt nytt? Men det står ingenting om hur man gör. Nu vågar jag inte fippla mer ifall jag blir anmäld till Interpol eller nåt. 😅

Vill inte låta negativ men exakt detta hände mig för 6 månader sedan. Försökte på alla tänkbara sätt att förnya mitt bank ID hemifrån Spanien men det var helt stört omöjligt så jag fick flyga till Sverige, signera ett papper och flyga hem igen… Det var dock Handelsbanken så kanske inte gäller för dig.
Men så knäppt i så fall! Jag skapade ju mitt första BankID härifrån.
Jag har Swedbank.

Hur som helst behöver jag egentligen inte ett BankID sådär särskilt, jag vill bara ha ett nytt kort och det borde de ju kunna skicka ut efter ett telefonsamtal tänker jag.

Men så knäppt i så fall! Jag skapade ju mitt första BankID härifrån.
Jag har Swedbank.
Jag är rädd att ditt enda alternativ är just att besöka banken. I Sverige. Det var mitt. Passet fungerade inte när jag skulle förnya mitt bank-id, dosan råkade jag spärra för jag kunde inte koden och enda alternativet var att besöka banken. Löste det med att ta bank-id på Nordea som jag också har och det gick. Men har du bara en bank så...

• Gilla
Reactions: Sel
Hur som helst behöver jag egentligen inte ett BankID sådär särskilt, jag vill bara ha ett nytt kort och det borde de ju kunna skicka ut efter ett telefonsamtal tänker jag.
Kan du inte logga in på internetbanken via lösenord eller så?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund