Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade tracking på leveransen och såg att det stod "kvarhållen pga otillräcklig info för tullklarering" etc. Har inte fått svar på mailet med den infon som skickades i fredags. Fick halvpanik och började försöka få tag i Fedex. Vill inte betala en massa avgifter för att pallarna står där i onödan eller förstöra även imorgons sömn.. De har inte öppnat insåg jag efter att ha försökt chatta, maila och ringa. Precis efter jag bett om att bli kontaktad överallt typ så plingar det till om att det är på väg. 🙄 😅
Jaja.. Jag hann iaf lägga in några räkningar för betalning etc under tiden. NU kan jag ta en liten nap.

Pausar innan jag svarar på ett mail från en kollega som så att säga inte är känd för att skicka de allra mest genomtänkta mailen :angel: Är alltså INTE ledig idag och känner mig lite kränkt över detta faktiskt. Jag hade det ju så mysigt igår, varför kan man inte bara få fortsätta så fram till någon gång nästa år eller så?! :cautious:

Ätit middag och är nästan obekvämt mätt. Jag ska försöka göra iordning MoaBoas (RYMNINGSSÄKRA) akvarium och sedan blanda ihop en sats ginger shots! Jag älskar ginger shots på morgonen men det är ohållbart att betala de hutlösa priserna per cl, så det är dags att hitta ett vettigt recept! :)
Gör bara inte som en av mina vänner gjorde häromåret. Vi pratade i telefon samtidigt som hon skulle göra ingefärashots för första gången. Allt gick fint tills jag plötsligt hör "NEJ! HELVETE OCKSÅ!". Det visade sig att hon just hällt ut allt i vasken 🙃 Tanken var egentligen bara att sila bort ingefärsbitarna i ett durkslag men hennes hjärna gick på autopilot och tänkte på det som när man häller av pastavatten och liknande, så det enda hon hade kvar i slutändan var den del hon faktiskt försökt sila bort för att slänga. Kommer aldrig låta henne glömma detta :angel:

Åker tåg.
Tre dagar i Stockholm.
Sen är det förhoppningsvis inga fler resor före jul.
Om man bor på söder- vad är bästa restaurangtipset?

Strålande solsken här idag 😍 Har vattnat orkidéer och nu sitter jag och vilar lite innan jag ska till stallet. Ska bli så skönt att hänga ute i solen ett par timmar.

Åker tåg.
Tre dagar i Stockholm.

Jag gillar Usine/La Perla samt Medis Kök&Bar. Men är du villig att ta dig till Östermalm så rekommenderar jag Aubergine, jag och kollegan var dit senast jag var i Sthlm och jädrar vad gott det var!

Åker tåg.
Tre dagar i Stockholm.

Bistro Süd! Allt är bra, mysigt och lyxigt familjärt. Kalasbra viner.
Folkoperans bar, prisvärt och gott!
Vill du hellre gå på pub är Black&White ett tryggt kort, goda hamburgare vilket är sällsynt. Trevligt och opretentiöst.
Maestro är en grek som är toppen, bra och god mat, fantastiskt trevligt.

Väntar på matleverans. Tror inte porttelefonen funkar så får nog gå ner och öppna. Skrev det som info att de ska ringa om den inte funkar. Får se hur det går.
Är trött och har ont lite varstans. :sorry:

Suck, kastrullen jag gjorde såsen i är helt fastbränd. Skrubbat med stålull men det hjälper inte särskilt mycket. Googlade och nu har jag kastrullen på spisen med lite diskmedel i. Får se om det fungerar.
Provat Coca-Cola? Ha i och koka. Jag har inte provat själv men läst om det på nån husmorsknepssida.

Åh, jag är så hungrig. Men vill inte göra mat nu och så kommer Fedex mitt i allt. Måste lasta av en massa saker och vill få laga mat/äta ostört. De borde komma snart. Kom igen nu! 😅

Vet inte riktigt hur jag mår. Huvudvärk från helvetet, trött och ont i hela kroppen och konstant frossa. Har ingen termometer men jag gissar att jag kanske har feber.

Måste dock hålla ut en stund, ta ett möte och rota efter ett exjobb i arkivet.
Sen går jag nog hem tidigare... 🥶🤒

Hörde en lastbil och rusade hungrig till dörren.. DHL.. som skulle till företag en bit bort.. :down:
Med Fedex har man liksom noll chans att kontakta någon. I jämförelse mot DHL som går att ringa och själva kan höra av sig med så man kan tajma saker.

Gav upp och gjorde macka och te iaf. Satte mig i vardagsrummet och igen grät min hund i hallen. Hon kom pga byxan igen inte ner från fönstret. Jag gick ut och sa en enda sak som tydligen botade bakdelsförlamningen: "ost". Hon glömde omedelbums att det var några problem och kom som ett skott. :laugh: Min lilla labradorhungriga-pappis! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund