Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit överlag bra och legat kvar en stund och läst men nu är det hög tid att gå upp och äta frukost, dricka kaffe och tända brasan. Ooooch givetvis det eviga gråa och skitregnet, ge mig snö och kyla, helst igår!!!

Ibland går det fort utför.. 🫠
Fick ett värdelöst besked från en människa jag tycker om. Åkte till elljusspåret för att springa av mig lite ångest och drog istället världens vurpa, vrickade foten och skrapade upp blödande sår i handen..

Tror jag ska dra täcket över huvudet och gräva ner mig någonstans resten av dagen. :(

Sitter i telefonkö hos postnords kundtjänst för att försöka reda ut härvan med leverans. 137 före.

Tycker extremt synd om de som jobbar i kundtjänsten (det gör jag iofs alltid) men denna tid på året måste vara ett helvete och de förtjänar övertid.

Har jobbat i drygt en timme, skickat in en viktig rapport (som möttes av ett "på semester och åter 28 oktober" från en av mottagarna 🤔), svarat på lite mail och tänkte att jag kanske kunde vara klar där? Dessvärre finns det ju fortfarande en lång lista av arbetsuppgifter att pyssla med men jag vill inte! Tanken på att det bara är två arbetsveckor kvar till jullov hjälper lite, men bara lite...

Fortsätter vara förkyld och lyckades knappt sova inatt så lär krascha om några timmar men ska slänga i mig lite toastmackor iaf:up: Ser minst en julfilm per dag nu som tv4play lagt under " tas bort inom x tid" men jag har en gnagande känsla av att jag gick på det förra året och alla kom tillbaka strax efter att de tagits bort:rofl:

Fick äntligen prata med en jättetrevlig kille som bokade leverans imorgon mellan 10-17. Han var verkligen otroligt bra och löste hela situationen på någon minut eller så. Tackade honom varmt och sa att han måste ha det jobbigt med arga kunder den här tiden på året. Han sa att det uppvägs av kunder som jag. Och önskade mig en god jul. Jag gjorde detsamma :heart

Blev plötsligt yr när jag ställde mig upp. Tror jag ska vänta med att hämta paket tills imorgon. DHL fick jag meddelande om i lördags. PostNord sista dagen för att hämta ut den 11. Känns inte så lockande att trilla ihop i en hög på väg till ICA och tobaksaffären. Kanske senare idag.

Iofs vet jag inte om det är yr-yr eller förkylning legat i sängen mest yr.

Alltså det är ju för bedrövligt ute!
Har just tagit in mina lösdriftshästar på box för att torka upp några timmar. Hunden är lerig, katterna är blöta.
Jag tror jag måste göra en smulpaj eftersom det är så himla tragiskt idag😄
Klimatförändringarna har förändrat mycket. Eller i alla fall förutsättningarna för det liv vi brukat leva.

Grannen hugger skog. Timmerbilarna skulle i "vanliga" fall kört in längs skogsbilvägen och hämtat. Men det har fått dröja eftersom vägen inte är frusen utan bara ett enda kladd. Det är en av mina promenadväger man nu var det ingen njutning.

I december har jag njutit av promenader längs frusna lätt snötäckta åkerkanter. Nu är allt mest bara lera och kladd.
Kanske har vi upplevt den sista "riktiga" vintern våra trakter.
Inget irriterande utan bara ett sorgset funderande.

Skitväder även här... blött, halkigt och allmänt vidrigt. Är åtminstone på bättringsvägen efter min sega förkylning så jag tror att jag får roa mig med att hämta sand imorgon.

Har varit ute med hundarna i regnet. Det regnade så mycket att ena inte riktigt orkade uppbåda ett utbrott på en hund vi såg. positivt, men förklarar också hur mycket det regnar. jisses vilket väder, och hela dagen! Hämtade in granen från förrådet på väg in, häftigt att ena hunden visste exakt vilket förråd som är mitt och gick direkt fram till rätt (vi är inte där ofta och det är kallförråd utomhus).

Har jobbat också, och ätit obligatoriska julmackan, skippade gröten pga mjölkproteinallergin, men kände saknad. Det är ju så gott! :( Fick påminna mig om att den inte såg god ut och förra året var det hårda riskorn i samt att det ju inte luktade risgrynsgröt ändå. Jag missade inte mycket, egentligen. Kanske.

Varslet regionen har haft i två år tar slut nu tydligen. Skönt att jag har jobbet kvar. Det hade vissa kollegor inte räknat med, jag är ju funktionsnedsatt-inte lika mycket värd som de är trots samma utbildning och roll. Nu kanske jag slipper tjatet/skämten om att bli uppsagd från dem i alla fall, lite lugn och ro på jobbet vore inte fel!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39